To Top
17:21 Παρασκευή
19 Ιανουαρίου 2018
Επόμενο
Προηγούμενο
Ελλάδα: Ράντισαν με αγιασμό γλυπτό για να... ξορκίσουν τον δαίμονα (βίντεο)
ΑΡΧΙΚΗΚΟΙΝΩΝΙΑΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΤΟ INTERNET Ελλάδα: Ράντισαν με αγιασμό γλυπτό για να... ξορκίσουν τον...
  03 Ιανουαρίου 2018, 4:28 μμ  

Πορεία διαμαρτυρίας με τελικό προορισμό το άγαλμα «Phylax» στην είσοδο του Παλαιού Φαλήρου πραγματοποίησαν ενορίτες του Ιερού Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης της περιοχής, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να... ξορκίσουν τον δαίμονα!

Το γλυπτό του Κωστή Γεωργίου έχει χαρακτηριστεί από «αμφιλεγόμενο» και «προσβλητικό» έως «σατανικό»... Tο κατακόκκινο γλυπτό «Phylax» με επίμαχη φτερωτή μορφή, φιλοτέχνησε ο γνωστός (και στην Κύπρο) εικαστικός Κωστής Γεωργίου και τοποθετήθηκε σε στύλο ύψους 8 μέτρων σε περίοπτη θέση στην είσοδο του Παλαιού Φαλήρου. 

Κρατώντας σημαίες, εικόνες, διάφορα συνθήματα και ψάλλοντας το απολυτίκιο του Αγίου Γεωργίου ο εφημέριος και αρκετοί πολίτες ξεκίνησαν από την εκκλησία και έφτασαν μέχρι το άγαλμα, το οποίο ράντισαν με αγιασμό, μιας και η μορφή του παραπέμπει σε δαίμονα. 

Μάλιστα σε επιστολή του προς τον δήμαρχο Παλαιού Φαλήρου (ακολουθεί αυτούσια παρακάτω) ο εφημέριος χαρακτηρίζει το άγαλμα «στρατιώτη του Σατανά».

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν λίγες μέρες, άγνωστοι είχαν βανδαλίσει το γλυπτό πετώντας άσπρη μπογιά. Το έργο έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις, καθώς μερίδα των κατοίκων θεωρεί ότι προσβάλλει τα χριστιανικά ήθη, με ορισμένους να απαξιούν ακόμα και να σχολιάσουν την υποτιθέμενη αναγόρευσή του ως «φύλακα αγγέλου» της περιοχής και απαιτούν την άμεση απομάκρυνσή του.  

Παράλληλα, οι διαδικτυακοί πολέμιοι του καλλιτεχνικού έργου επιχειρούν ταύτισή του με αποκρυφιστικές μορφές, ενώ ποικίλα δημοσιεύματα ισχυρίζονται, ότι το μπρούντζινο γλυπτό αναπαριστά τη συνύπαρξη σατανισμού και μαύρης μαγείας. Άλλοι πάλι έχουν συσχετίσει μεταφυσικά το γλυπτό με την εικόνα του γνωστού Νεφελίμ Μαλτσέχ που προσκυνούν οι οπαδοί του Εωσφόρου. 

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Διονύσης Χατζηδάκης ανταπαντά στις διαστρεβλώσεις τονίζοντας ότι «κάποιοι μπερδεύουν την ελληνική μυθολογία με τον Αρχάγγελο Μιχαήλ με τη ρομφαία, και πιστεύουν ότι αυτός θα έπρεπε να είναι ο φύλακας της πόλης μας. Πρόκειται για γραφικές αντιδράσεις. Η τέχνη, όμως, είναι υποκειμενική και σε κάθε περίπτωση δεν έχει όρια. Το γλυπτό δεν έχει καμία σχέση με τη χριστιανική πίστη. Πρόκειται για μία καλλιτεχνική προσέγγιση του Τάλου, του μυθικού προστάτη της Κρήτης. Ο καλλιτέχνης εμπνεύστηκε από τη μυθολογία και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Όσον αφορά στη συλλογή υπογραφών, δεν σημαίνει ότι θα αποσύρουμε το άγαλμα». 

Το γλυπτό με όνομα «Phylax»: 

«Η δουλειά μου αποφεύγει τους συμβολισμούς. Σαν γλύπτη, με ενδιαφέρει το έργο να έχει τη δική του υπόσταση» δήλωσε στο CNN Greece o δημιουργός του έργου Κωστής Γεωργίου. Όπως εξήγησε, προσπαθεί να μην δίνει στις μορφές του συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να προσεγγίζουν τα έργα του, όπως εκείνοι επιθυμούν. «Είναι μια μορφή που φοντάρει πάνω σε έναν μπλε ουρανό» ανέφερε ο ίδιος, συμπληρώνοντας ότι προσπαθεί να δημιουργεί εικόνες ή έργα με σφραγίδες της δικής του λογικής.

Ο Κ. Γεωργίου εξέφρασε την πικρία του επειδή εκτός από τον ίδιο δέχτηκε «πυρά» και ο δωρητής του έργου, ο Θανάσης Μαρτίνος. «Ο δωρητής επλήγη. Οποιοσδήποτε άλλος χορηγός θα το σκεφτεί πολύ. Δεν στεναχωρήθηκα τόσο για εμένα αλλά για τον χορηγό. Φυσικά και από πλευράς μου ήταν τεσσάρων μηνών εργασία» δήλωσε ο ίδιος, που παράλληλα εξήγησε πως γνωρίζει ότι τα δημόσια έργα βάλλονται.

Σε ανακοίνωσή του, ο καλλιτέχνης ξεκαθαρίζει με τον πλέον σαφή τρόπο, ότι το γλυπτό του δεν έχει καμία σχέση με σύμβολα του χριστιανισμού ή οποιασδήποτε άλλης θρησκείας. «Συνεπώς, κατόπιν των δηλώσεων του δημάρχου και εμού, ο PHYLAX δεν κρύβει συμβολισμούς και οποιεσδήποτε θρησκευτικού, χριστιανικού ή παραχριστιανικού περιεχομένου αναφορές, ούτε δημιουργήθηκε με σκοπό να προσβάλει καθ' οιονδήποτε τρόπο το χριστιανικό αίσθημα, η συνεχιζόμενη επίθεση κατά του έργου μόνο ύποπτους και υποβολιμαίους σκοπούς υποκρύπτει» αναφέρει.

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του εφημέριου:

«Ως εφημέριος του Ιερού Ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Παλαιού Φαλήρου, σάς γράφω αυτήν την επιστολή, σχετικά με το άγαλμα "PHYLAX" που τοποθετήθηκε στον δήμο Παλαιού Φαλήρου. Πρόκειται για ένα θέμα μείζονος σημασίας, που έχει απασχολήσει πολύ τη δημοσιότητα τις τελευταίες ημέρες, καθώς και το ποίμνιο του οποίου ηγούμαι.

Δεν θα αναφερθώ στην αισθητική του συγκεκριμένου έργου τέχνης, η οποία μπορεί να είναι και αμφιλεγόμενη. Θα αναφερθώ, όμως, στο πνεύμα που αποπνέει το συγκεκριμένο άγαλμα σε κάθε περαστικό που το αντικρίζει. Πρόκειται για ένα άγαλμα το οποίο θίγει το ορθόδοξο φρόνημα και προσβάλλει τη χριστιανική πίστη.

Γνωρίζουμε όλοι ότι ένα άγαλμα τοποθετείται σε έναν δημόσιο χώρο προκειμένου να τιμήσει ένα πρόσωπο για την προσφορά του ή να εμπνεύσει ένα ιδεώδες στους πολίτες. Το συγκεκριμένο άγαλμα, κύριε Δήμαρχε, ποιο πρόσωπο τιμά για την προσφορά του; Αυτό που απεικονίζει είναι ένας δαίμονας, ανεξάρτητα από το παραπλανητικό όνομα «PHYLAX» (φύλακας, δηλαδή) που ο γλύπτης του έδωσε.

Είναι ένας δαίμονας, στρατιώτης του σατανά, που όχι μόνο δεν πρέπει να τιμάται αλλά πρέπει να χλευάζεται και να περιφρονείται, ως πλάσμα βλάσφημο προς τον ίδιο τον Τριαδικό Θεό. Κι από την άλλη πλευρά, ποιο ιδεώδες προσπαθεί να εμπνεύσει στους πολίτες; Τον εγωισμό ή τον φθόνο που εμφωλεύει σε κάθε όργανο του σατανά;

Αναφέρατε σε συνέντευξή σας ότι  και στην αρχαιότητα οι κάτοικοι των ελληνικών πόλεων συνήθιζαν να στήνουν αγάλματα- φύλακες των πόλεών τους.

Ξεχνάτε, όμως, ότι στην αρχαία Ελλάδα δεν ήταν γνωστός ο αληθινός Θεός. Από την έλευση του Ιησού Χριστού και μετά, ο αληθινός Θεός και οι δικοί Του στρατιώτες είναι αυτοί που πραγματικά μπορούν να προστατεύσουν μία πόλη. Και οι δικοί Του στρατιώτες σε καμία περίπτωση δεν είναι νυχτεριδόμορφα τέρατα, σαν αυτό που εσείς τοποθετήσατε στο Παλαιό Φάληρο.

Αυτά τα τέρατα μόνο από σατανολάτρες αναγνωρίζονται, προσκυνούνται και λατρεύονται. Άλλωστε, κύριε Δήμαρχε, από πότε η ποιότητα και η έννοια ενός δημιουργήματος είναι συνάρτηση του χρονικού πλαισίου στο οποίο συνηθιζόταν να υπάρχει; Οτιδήποτε ανήκει στην αρχαιότητα είναι και αποδεκτό; Το μόνο κριτήριο ποιότητας που έχετε είναι η παλαιότητα;

Αναφέρετε, ακόμη, το βιογραφικό του καλλιτέχνη που το δημιούργησε. Και  σάς ξαναρωτώ: το βιογραφικό ενός καλλιτέχνη είναι το εχέγγυο για την ποιότητα των δημιουργημάτων του; Το γεγονός ότι έχουν φιλοξενηθεί έργα του σε αξιόλογες εκθέσεις ανά τον κόσμο δεν αναιρεί το αντίχριστο μήνυμα που το έργο του «PHYLAX» φέρει. Άλλωστε, όπως κι εσείς θα έχετε παρατηρήσει, όλες οι αντιδράσεις γι΄ αυτό το έργο δεν σχετίζονται με την καλλιτεχνική του διάσταση αλλά με την πνευματική.

Δεν γνωρίζω πόσο κόστισε η δημιουργία και η τοποθέτηση αυτού του αγάλματος. Γνωρίζω, όμως, ότι το πνευματικό κόστος που αναλαμβάνετε απέναντι στον Θεό και τη συνείδηση του απλού πολίτη είναι μεγάλο. Η χώρα μας, είναι μια χώρα ελληνορθόδοξη, χριστοκεντρική.

Τέτοια δημιουργήματα σε δημόσιους χώρους προκαλούν αντιδράσεις στους πολίτες, όπως, άλλωστε, θα έχετε πληροφορηθεί από έγκριτες ιστοσελίδες του διαδικτύου και του τύπου γενικότερα. Και οι αντιδράσεις από το λόγια φτάνουν στην πράξη. Όταν, λοιπόν, οι κάτοικοι έρχονται αντιμέτωποι με τον δήμαρχο στον οποίο εμπιστεύτηκαν την ψήφο τους στις εκλογές, αντιλαμβάνεστε ότι πέρα από το πνευματικό, επωμίζεστε κι ένα πολιτικό κόστος.

Κύριε Δήμαρχε, με την παρούσα επιστολή  κρούω τον κώδωνα του κινδύνου για εσάς και τους συνεργάτες σας οι οποίοι συνέβαλαν σε όλο αυτό το εγχείρημα. Η τοποθέτηση του «καλλιτεχνικού» αυτού έργου σας καθιστά συμμέτοχο στη βλασφημία και συνένοχο με τον σατανά. Κατεδαφίστε το. Και τότε θα έχετε στο πλευρό σας τον Τριαδικό Θεό αλλά και κάθε πολίτη με ορθόδοξη συνείδηση και πίστη. Και, πιστέψτε με, είμαστε πολλοί.»

Πηγή: news.in.gr/ philenews

Σχολιάστε την Είδηση

Τα σχόλια εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των χρηστών που τις δημοσιεύουν, τις οποίες και δεν υιοθετεί το philenews.com. Προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.