To Top
17:57 Σάββατο
19 Αυγούστου 2017
Επόμενο
Προηγούμενο
Μυρσίνη Χριστοδούλου: Δημιουργούμε τις ευκαιρίες μας
ΑΡΧΙΚΗΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Μυρσίνη Χριστοδούλου: Δημιουργούμε τις ευκαιρίες μας
  20 Απριλίου 2017, 11:00 πμ  

Πιστεύει πως όλοι οι άνθρωποι έχουμε μέσα μας το καλό και το κακό. «Στο θέατρο μπορείς άφοβα να βγάλεις αυτούς τους εαυτούς προς τα έξω, δικαιούσαι να είσαι εγκληματίας, δικαιούσαι να είσαι αγαθός. Έτσι, διοχετεύοντας την ενέργεια του καλού ή του κακού στην υποκριτική, δεν σου μένει παρά να είσαι ο εαυτός σου» λέει η  νεαρή ηθοποιός Μυρσίνη Χριστοδούλου. Την είδαμε, να δίνει ένα ξεχωριστό χρώμα στις «18 αφηγήσεις» της Νίκης Μαραγκού, ενώ πρόσφατα δούλεψε με την ομάδα 8Χ8 ως βοηθός σκηνοθέτη στην «Σκακιστική Νουβέλα» του Στέφαν Τσβάιχ. 

ΓΙΑΤΙ ΘΕΑΤΡΟ; Αποφάσισα ότι αυτό που ήθελα να κάνω στη ζωή μου ήταν το θέατρο, όταν ήμουν γύρω στα 11, μετά από τη συμμετοχή μου σε μια παράσταση στο δημοτικό. Προσπαθούσα για χρόνια να πείσω τον εαυτό μου να κάνει κάτι άλλο. Μου άρεσαν πολύ τα μαθηματικά και η χημεία, σκεφτόμουν την ιατρική, αλλά στ’ αλήθεια τίποτα άλλο δεν με ενθουσίαζε τόσο, όσο η υποκριτική.

ΤΟ «ΚΑΛΟ» ΚΑΙ ΤΟ «ΚΑΚΟ». Είναι τόσα πολλά αυτά που με ιντριγκάρουν σ’ αυτή τη δουλειά! Μπορείς, και χρειάζεται, να ταξιδεύεις με τη φαντασία σου αλλά και κυριολεκτικά, για να εξερευνήσεις, να μελετήσεις άλλους ανθρώπους, άλλους πολιτισμούς που μπορεί να σου χρησιμέψουν κάποια στιγμή στη μελέτη των ρόλων σου. Είναι μια δουλειά που σε αναγκάζει να βρίσκεσαι σε ένα συνεχές ψάξιμο του εαυτού σου – αλλά αυτό είναι και η ομορφιά της. Όλοι οι άνθρωποι έχουμε μέσα μας το «καλό» και το «κακό». Στο θέατρο μπορείς άφοβα να βγάλεις αυτούς τους εαυτούς προς τα έξω, δικαιούσαι να είσαι εγκληματίας, δικαιούσαι να είσαι αγαθός. Έτσι, διοχετεύοντας την ενέργεια του καλού ή του κακού στην υποκριτική, δεν σου μένει παρά να είσαι ο εαυτός σου.

ΠΡΩΤΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ. Πρώτη μου συμμετοχή σε επαγγελματική παράσταση ήταν το 2013, όταν ήμουν ακόμη στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου της Αθήνας, στην 24ωρη παράσταση «Μερσιέ και Καμιέ» σε σκηνοθεσία Γ. Κακλέα, με τους Κώστα Φιλίππογλου και Άρη Σερβετάλη, στο φεστιβάλ Αθηνών. Στην Κύπρο, η πρώτη μου δουλειά στον χώρο ήταν με το Θέατρο ΛΕΞΗ, όπου μου εμπιστεύτηκαν δύο βασικούς ρόλους, στο «Μιας πεντάρας νιάτα» και στην παιδική παράσταση «Καστανομαλλούσα».

ΟΙ ΜΕΝΤΟΡΕΣ ΜΟΥ. Θα μπορούσα να γράφω ατέλειωτες ώρες για δεκάδες ανθρώπους που θαυμάζω και που με πήγαν ένα βήμα παραπέρα, αλλά δεν θα φτάσει μια σελίδα! Σίγουρα τέτοια άτομα υπήρξαν για μένα διάφοροι καθηγητές στη σχολή του Εθνικού, φίλοι και οικογένεια εκτός του χώρου, συνάδελφοι που συνεργαστήκαμε τα τελευταία χρόνια, μικρής και μεγαλύτερης ηλικίας – σ’ αυτά δεν κάνει διαχωρισμούς το θέατρο – αλλά σίγουρα μέντορά μου, όσον αφορά την ανιδιοτελή αγάπη και προσφορά της προς τους μαθητές της και το θέατρο, θεωρώ τη δασκάλα – και πλέον φίλη μου – Ελένη Σμυρνιού.

ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. Πιστεύω ότι τις ευκαιρίες τις δημιουργούμε οι ίδιοι για τους εαυτούς μας με τη σκληρή δουλειά και τις επιλογές μας. Δεν θεωρώ ότι έκλεισε για μένα το κεφάλαιο της Αθήνας ή του εξωτερικού, άλλωστε θέλω να ονειρεύομαι ότι είμαστε όλοι πολίτες του κόσμου.

Η ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ 8Χ8. Η ομάδα 8Χ8 συστάθηκε μετά από επιθυμία μας να ανεβάσουμε τη «Σκακιστική Νουβέλα» του Στέφαν Τσβάιχ, και είπαμε «γιατί όχι μόνοι μας;». Κι έτσι σιγά σιγά δημιουργήθηκε αυτή η ομάδα των 8. Ταιριάξαμε βέβαια πολύ και θέλουμε να κάνουμε κι άλλα πράγματα μαζί.

ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ. Τα παιδιά της ομάδας μού έδειξαν τρομερή εμπιστοσύνη, ενώ πρώτη φορά δουλεύω ως βοηθός σκηνοθέτη. Έμαθα όσα δεν έμαθα τα τελευταία 2-3 χρόνια που εργάζομαι επαγγελματικά στον χώρο! Βλέπεις την υποκριτική από άλλη οπτική, αλλά επίσης ανέλαβα πράγματα που δεν έχω ξανακάνει, όπως χειρισμό κονσόλας στον ήχο και τα φώτα, κι αυτό με γέμισε με αυτοπεποίθηση, αλλά και περισσότερο σεβασμό προς το τεχνικό κομμάτι του θεάτρου. 

ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΚΤΙΜΑΤΑΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ. Η επιβίωση για έναν καλλιτέχνη στην εποχή μας είναι σίγουρα δύσκολη, όπως και για οποιονδήποτε νέο που ασχολείται με το οτιδήποτε στις μέρες μας. Αυτό που προσωπικά με ενοχλεί, είναι όταν νιώθω και βλέπω πολλές φορές να μην εκτιμάται η δουλειά των καλλιτεχνών, όταν πολλοί εργοδότες εκμεταλλεύονται τις συνθήκες και φέρονται αντιεπαγγελματικά.

ΟΙ 18 ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ. Σε λίγες μέρες αρχίζουν ξανά οι «18 αφηγήσεις» της Νίκης Μαραγκού, ένα έργο που είχε μεγάλη επιτυχία. Είναι πολύ οικείο, είναι σαν να ακούς και να βλέπεις μπροστά σου τη μάνα, τη γιαγιά, τη θεία σου. Μια αναδρομή, μια γλυκιά θύμηση από τη ματιά απλών γυναικών της Κύπρου, μέσα από τις προσωπικές τους ιστορίες. Νιώθω πολύ τυχερή που είμαι μέρος αυτής της δουλειάς, γιατί υπάρχει πολλή αγάπη από όλους τους συντελεστές, και για την παράσταση και μεταξύ μας.

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ. Αυτό που με αγγίζει κάθε φορά σ’ αυτές τις ιστορίες είναι το ότι συνειδητοποιώ πως είναι διαχρονικές, επειδή δυστυχώς η ιστορία επαναλαμβάνεται. Τη δεδομένη στιγμή ανά τον κόσμο υπάρχουν γυναίκες που ζουν αυτά που αφηγήθηκε και έζησε στην Κύπρο πριν τόσα χρόνια η «Μαρία», η «Ασπασία», η «Μουσεϊντέ Χανούμ».

Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ. Τα θεατρικά κείμενα ήταν, είναι και θα είναι η αρχή του θεάτρου. Αν θέλουμε να αναπτύξουμε το θέατρο και τον πολιτισμό μας, πρέπει να στηρίξουμε την ανάπτυξη της θεατρικής συγγραφής του τόπου και των νέων συγγραφέων παγκόσμια. Μέσα από τον διάλογο και τη συνεχή τριβή, θα δημιουργήσουμε το έδαφος για τους επόμενους από εμάς. Άλλωστε, και σ’ εμάς έχουν κληροδοτηθεί, είναι ένας κύκλος που συνεχίζεται και είναι πέρα από εμάς.

Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ. Ο αρνητισμός νομίζω πως δημιουργείται από τη διαδικασία επιλογής και τη νοοτροπία της ξενομανίας. Έχω υπάρξει στην αντίστοιχη θέση ως Κύπρια, ενώ σπούδαζα στην Ελλάδα. Δε θεωρώ λοιπόν ότι πρέπει να χαρακτηριζόμαστε από την καταγωγή μας, αλλά από τη δουλειά μας. Οι διαφορές μας είναι για την τέχνη το πιπέρι και το αλάτι για να δέσει το φαγητό. Το κυριότερο είναι να υπάρχει σεβασμός από όλες τις πλευρές. 

INFO
Οι «Αφηγήσεις Γυναικών» της Νίκης Μαραγκού σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χαραλαμπίδη, επιστρέφουν στο Πολιτιστικό Εργαστήρι των Αγίων Ομολογητών στις 22, 23 Απριλίου, 29, 30 Απριλίου και 6, 7, 13 και 14 Μαΐου 6.30μ.μ., τηλ. 99519771.

  Μαρία Παναγιώτου      Γιάννης Νησιώτης   
Σχολιάστε την Είδηση

Τα σχόλια εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των χρηστών που τις δημοσιεύουν, τις οποίες και δεν υιοθετεί το philenews.com. Προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.