To Top
13:49 Τρίτη
23 Ιανουαρίου 2018
Επόμενο
Προηγούμενο
Όσα είδαμε και μάθαμε αυτή τη βδομάδα
ΑΡΧΙΚΗΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ Όσα είδαμε και μάθαμε αυτή τη βδομάδα
  08 Νοεμβρίου 2017, 10:00 πμ  

Σύγχρονος χορός  KAI PERFORMANCE λοιπόν. Οι απαντήσεις στο πόσο καλά πάνε στην Κύπρο έχουν έναν κοινό παρονοµαστή –όπως όλα εξάλλου τα της τέχνης– κι αυτός είναι η αναγκαία από το κράτος πολιτική για τη στήριξή του. Οι παραστάσεις που έχουµε δει κατά καιρούς αποζηµιώνουν βέβαια τους performer και τους χορογράφους που κινούνται σ’ ένα διεθνές επίπεδο δουλειών και παραγωγών.  

Aνάµεσά τους η Έλενα Αντωνίου. Παρατηρώντας τη δουλειά της –φαίνεται πως το έναυσµα δόθηκε όταν συµµετείχε στο πρόγραµµα As One, µια συνεργασία του οργανισµού ΝΕΟΝ και του Marina Abramovic Institute– είναι φανερό πως έχει οδηγηθεί σε νέους αξιόλογους δηµιουργικούς δρόµους. Πέρσι, µε το έργο της «In Situ» βρέθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Λεµεσού, ένα έργο που παρουσίασε για έξι µέρες, για 34 ώρες. Κάτι που θα επιχειρήσει ξανά, µε το ίδιο έργο, στο Neues Museum (New Museum) στο Βερολίνο, για τρεις µέρες. Θα είναι εκεί στις 30/11 και στις 1 και 2/12.  

Το επόµενο βήµα του Pashias δεν θα µπορούσε παρά να είναι το ίδιο πρωτότυπο όπως και τα προηγούµενα στα οποία µας έχει συνηθίσει. Ποιο είναι αυτό; Μια live performance που ξεκινά στις 6 Νοεµβρίου και θα έχει διάρκεια πέντε ώρες κάθε µέρα, για 13 µέρες. Πού; Στο SESC του Σάο Πάολο, τον µεγάλο οργανισµό που προωθεί τη σύγχρονη εικαστική σκηνή. Και πραγµατοποιείται χάρη στην εναλλακτική πρόταση δύο Ρώσων επιµελητών µε τίτλο «Performance Carousel». Οι Fyodor Pavlov-Andreevich και Margarita Osepyan εξετάζουν τον τρόπο µε τον οποίο µπορούν να  εκτεθούν σε µια γκαλερί ζωντανά έργα τέχνης. Αυτό θα το επιχειρήσουν έχοντας για σκηνικό ένα καρουσέλ, χωρισµένο σε οκτώ τρίγωνα. Το κάθε ένα θα φιλοξενεί ένα ζωντανό έργο από διαφορετικό καλλιτέχνη και θα προσφέρει τη δυνατότητα διαδραστικότητας µε το κοινό. «Μια περίπλοκη συνθήκη, µε µεγάλο όµως ενδιαφέρον», ακούω να λέει ο PASHIAS µια µέρα πριν το µεγάλο ταξίδι του ξεκινήσει.  

Το σόου θα λέγεται «The Last Judgemant: Michelangelo and the Sectrets of the Sistine Chapel». Παραγωγός ο Marco Balich, υπεύθυνος για την τελετή έναρξης αρκετών Ολυµπιακών Αγώνων, ο οποίος έχει βάλει στόχο να φτιάξει την εντυπωσιακότερη παραγωγή στη Ρώµη το 2018. Οι ηθοποιοί που θα ανέβουν στη σκηνή –από τις  15 Μαρτίου 2018 στο θέατρο Conciliazione, χωρητικότητας 1,600 ατόµων– θα αναλάβουν να εξηγήσουν σε µια σκηνή γεµάτη από εικόνες της Καπέλα Σιστίνα τον τρόπο µε τον οποίο ζωγραφίστηκε από τον Μιχαήλ Άγγελο. Το soundtrack της παράστασης είναι δουλειά του Στινγκ, ο οποίος εµπνεύστηκε από τη µεσαιωνική θρησκευτική µουσική. Για τον σκοπό αυτό ο Φώτης Νικολάου ξεκίνησε µια σειρά συναντήσεων και προβών. «Πρόκειται για µια τεράστια παραγωγή, για ένα έργο που αναµένεται αρχικά να τρέξει για δύο χρόνια. Έχουν ήδη πραγµατοποιηθεί οι ακροάσεις, όπου είδαµε πάνω από 150 χορευτές και ηθοποιούς. Δουλεύουµε ασταµάτητα σε Μιλάνο και Ρώµη, αλλά και εξ αποστάσεως, µέχρι τον Φεβρουάριο, που θα ξεκινήσει η τελική φάση για την πρεµιέρα», λέει για το µεγάλο εγχείρηµα.   

Ο Φώτης αυτή την περίοδο δουλεύει και µε τον Σπύρο Αλιδάκη (στον χορό και την κίνηση), για το πολυαναµενόµενο site specific καλλιτεχνικό δρώµενο στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» στην Αθήνα, που κάνει πρεµιέρα στις 20 Νοεµβρίου. «Το έργο αυτό είναι ένα αφιέρωµα στο έργο του Λευτέρη Βογιατζή, όπου οι θεατές θα βιώσουν ένα ταξίδι µέσα στο θέατρό του, που σαν ζωντανό, ηχοδραστικό τοπίο θα τους ξαναθυµίσει λόγια και στιγµές του µεγάλου σκηνοθέτη».

  Χριστίνα Σκορδή   
Σχολιάστε την Είδηση

Τα σχόλια εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των χρηστών που τις δημοσιεύουν, τις οποίες και δεν υιοθετεί το philenews.com. Προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.