To Top
01:49 Δευτέρα
30 Μαρτίου 2020
Επόμενο
Προηγούμενο
Επιθέσεις κατά Θεού και επισκόπων
ΑΡΧΙΚΗΑΠΟΨΕΙΣΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ "Φ" • Επιθέσεις κατά Θεού και επισκόπων
  23 Μαρτίου 2020, 9:30 πμ  
Διαβάσατε ποτέ κάποιον Έλληνα αρθρογράφο να ειρωνεύεται τον Βούδα, τον Κρίσνα (ο κύριος προφήτης της Ινδουιστικής θρησκείας), τον Μωάμεθ ή άλλους θεούς άλλων θρησκειών; Διαβάσατε ποτέ κάποιον Έλληνα αρθρογράφο να επιτίθεται κατά του Δαλάι Λάμα (ηγέτης του Θιβετιανού Βουδισμού) ή κάποιου εκ των Αγιατολλάδων (σιίτες θρησκευτικοί ηγέτες) ή άλλων θρησκευτικών ηγετών άλλων θρησκειών;
Αν δεν το πράττουν (και καλά κάνουν), γιατί άραγε το κάνουν τόσο εύκολα εναντίον του Θεού, των χριστιανών και των επισκόπων; Τελευταίο κρούσμα η ειρωνεία πως ο Θεός δεν κράτησε ζωντανό τον άνθρωπο που πέθανε από κορωνοϊό μετά την επίσκεψή του στους Αγίους Τόπους.
Φαντάζεστε αυτές οι ειρωνείες και επιθέσεις να προέρχονταν από Τούρκους αρθρογράφους; Δεν θα προκαλούσαν τότε τη μήνιν των ημέτερων αρθρογράφων; Αν όμως αυτές τις συμπεριφορές δεν τις ανέχεται η ελληνική κοινωνία προερχόμενες από αλλόθρησκους, πώς καταντήσαμε να τις αντέχουμε από στόματα δικών μας; 
Είναι επαρκής εξήγηση η ελευθερία του λόγου; Ίσως, για εκείνους που βολεύονται να την ερμηνεύουν ως δικαίωμα να σκανδαλίζονται και να σκανδαλίζουν, προσβάλλοντας ιερά και όσια. Και η θρησκεία, του καθενός η όποια νόμιμη θρησκεία, ανήκει στα ιερά και όσια. Μήπως, ακόμη, δίπλα στην ελευθερία του λόγου οφείλουμε να παρατάξουμε και το εύλογο όριο στην ελευθερία του καθενός, το οποίο φτάνει μέχρι εκεί που αρχίζει να καταπατά την ελευθερία του διπλανού του; Οι παλιοί το έλεγαν τσίπα. Η τσίπα προφυλάσσει από το να διαπράξω ενέργειες οι οποίες δεν αποσκοπούν σε κάποιο γενικό όφελος, παρά στο σοκάρισμα και εν τέλει στο να εκτεθώ εγώ ο ίδιος, ως μη έχων τη διάκριση πότε να μιλώ και πότε να σωπαίνω.
Οι βιτριολικοί αρθρογράφοι που εξετάζουμε χαρακτηρίζονται από μια αναπτυγμένη ευφυΐα, χάρη στην οποία έχουν εξελιχθεί διανοητικά σε σημείο που να αντιλαμβάνονται τη ζωή τους στηριγμένη αποκλειστικά στη λογική, στις επιστήμες και στα υλικά πράγματα. Μερικοί από αυτούς απορρίπτουν την ύπαρξη του Θεού. Είναι δικαίωμα και το σεβόμαστε. Γιατί όμως τόση μανία ενασχόλησης με κάτι που δεν υπάρχει; Μη μου πείτε δε ότι με το να ειρωνευόμαστε τον Θεό προάγουμε τον διάλογο και προσδοκούμε να επηρεάσουμε συνειδήσεις, αφού για να κερδίσεις συνειδήσεις και δη των νέων, χρειάζεσαι λόγο ήπιο, διαλλακτικό, ανεκτικό.
Είναι και ένα δεύτερο είδος αρθρογράφων χωρίς τσίπα. Αυτοί που πιστεύουν χλιαρά, δεν αρνούνται δηλαδή την ύπαρξη του Θεού, αλλά τον έχουν φέρει στα μέτρα τους, απορρίπτοντας όσες εντολές δεν τους βολεύουν και παρερμηνεύοντας τις γραφές. Σ’ αυτούς ο Θεός είναι αποδεκτός, από τη στιγμή που η μεγάλη πλειονότητα των συμπολιτών τους πιστεύουν, άρα γιατί να τους πας κόντρα; Μιλούν για την πίστη ως ένα σύνολο κανόνων ηθικής και δίνουν στον εαυτό τους συγχωροχάρτι αφού «δεν έχουν κλέψει», «δεν έχουν σκοτώσει», ενδεχόμενα επιπλέον «δεν έχουν μοιχεύσει». Έμειναν δηλαδή στις εντολές της Παλαιάς Διαθήκης (όπως ο Φαρισαίος της γνωστής παραβολής). Όλα τα μηνύματα έμπρακτης αγάπης που έφερε ο Χριστός στον κόσμο, τους είναι δύσκολα. Κινούνται με αποκλειστικά λογικά κριτήρια, αδυνατούν να αντιληφθούν την υπερβατική δύναμη του Θεού και οι θέσεις του επηρεάζονται από τις τάσεις της κάθε στιγμής. 
Πρόκειται για αρθρογράφους οι οποίοι στην παρούσα συγκυρία στέκουν αμήχανοι μπρος στο δίλημμα ναι ή όχι στη Θεία Κοινωνία. Σε καλές μέρες ίσως και να κοινωνούν. Άραγε κοινωνούν επειδή αποζητούν αίμα και σώμα Κυρίου; Ή επειδή είναι έθιμο; Τώρα, λοιπόν, ήλθαν τα δύσκολα. Και να τα ψευτοδιλήμματα. Ενώ οι υπεύθυνοι επιστήμονες δεν έχουν προβάλει κανένα στοιχείο, καμιά έρευνα, καμιά μέτρηση σχετικές με τη Θεία Κοινωνία, οι καλοί μας αρθρογράφοι πήραν θέση αντ’ αυτών. Να τους χαιρόμαστε. 

*Σύμβουλος και Εκπαιδευτής Στελεχών Επιχειρήσεων και Νέων. Xenophon.hasapis@gmail.com
  Ξενοφών Χασάπης   
Σχολιάστε ή διαβάστε πατώντας εδώ...