To Top
Επόμενο
Προηγούμενο
Η εικαστική περιπλάνηση του Theo-Mass Lexileictous
ΑΡΧΙΚΗDOWN TOWNΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ • Η εικαστική περιπλάνηση του Theo-Mass Lexileictous
Τελευταία Ενημέρωση: 04 Νοεμβρίου 2019, 11:55 πμ
Στη σημαντικότερη ίσως στιγμή της καριέρας του, o διεθνής εικαστικός, κάνει απολογισμό των δέκα χρόνων της πορείας του και μας προσκαλεί να βρεθούμε στη νέα εποχή μέσα στην οποία πια δημιουργεί.
 
Όταν λέει πως ετοιμάζεται να παρουσιάσει τα έργα του σε έξι διαφορετικές εκθέσεις που θα ανοίξουν ταυτόχρονα στις 8 Νοεμβρίου στη Λεμεσό, καταλαβαίνεις πως ο Theo-Mass Lexileictous έχει βάλει στόχο να πετύχει ένα δύσκολο εγχείρημα. Όπως έκανε πολλές φορές άλλωστε, φτάνει να αναλογιστεί κανείς την πορεία του μέχρι σήμερα. Ο Τheo - Mass λοιπόν, ο εικαστικός ή αν θέλετε το alter ego του Αλέξη Θεμιστοκλέους, κινείται ανάμεσά μας εδώ και μια δεκαετία. Και εκτός από την έκθεσή του στη Λεμεσό, ετοιμάζεται στις 11 Νοεμβρίου να παρουσιάσει άλλη μια νέα δουλειά του με πάγο. Αυτή τη φορά στο ξενοδοχείο Four Seasons στο πλαίσιο της πρώτης απονομής των Χρυσών Σκούφων στην Κύπρο, που διοργανώνει ο Φιλελεύθερος και το Αθηνόραμα.  

- Γιατί πάγο; Είναι η δεύτερη φορά που δουλεύεις με αυτό το υλικό φέτος… Η συγκεκριμένη σειρά έργων αποτελεί το επιστέγασμα τριών χρόνων έρευνάς μου γύρω από την αποστασιοποιημένη και πολύπλοκη σχέση μας με το περιβάλλον και τη φύση αλλά και με το εφήμερο. Θέτω ερωτήματα που αφορούν τις διαδικασίες κατασκευής του ψηφιακού και του υλικού, σε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε την εξελισσόμενή μας σχέση με την ύλη. Το τωρινό έργο κάτω από τον τίτλο The Ice Age που θα παρουσιαστεί στην γκαλερί Eins, προκύπτει μέσα από τρία καινούρια παραστατικά και υβριδικά γλυπτά τα οποία εξελίσσονται και αλλάζουν συνεχώς. 
Εκτύπωση από τον Theo-Mass Lexileictous για την Adidas Y-3.
 
- Ήξερες πώς θα εξελισσόταν ο Theo-Mass Lexileictous κατά τη διάρκεια των δέκα αυτών χρόνων; Καθόλου. Ο Theo-Mass ξεκίνησε σαν μια ιδέα που ήταν καλοδουλεμένη και καλά δομημένη, αλλά δεν περίμενα να έχει τη συγκεκριμένη εξέλιξη κατά τη διάρκεια των δέκα αυτών χρόνων. Οι συνεργασίες, ο κόσμος που γνώρισα, τα ταξίδια που έκανα, είναι τα βήματα μιας πορείας από την οποία δεν υπάρχει τίποτα να μετανιώσω. 
 
- Πιστεύεις πως η επιτυχία του Theo-Mass ήταν και θέμα συγχρονισμού; Ναι το πιστεύω. Ήμουν σε μια ηλικία που θεωρούσα πως με το να δημιουργήσω, δεν θα χρειαζόταν να πάρω κάποιο ρίσκο. Αλλά τι άλλο ήταν, αλήθεια, εκτός από ρίσκο; Αυτό το συνειδητοποίησα βέβαια πολύ αργότερα. Δεν είναι εύκολο να βρεθείς συνειδητά σε ένα αβέβαιο δρόμο. Έφυγα από Κύπρο, άφησα τη δουλειά που μόλις είχα ξεκινήσει και δημιούργησα ένα νέο άνθρωπο που μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν γνώριζε κανείς. Και μ’ αυτόν θέλησα να ξεκινήσω. Το πρότζεκτ από την άλλη ήταν έτσι στημένο που για την περίοδο που εμφανίστηκε ήταν πολύ ιδιαίτερο και πρωτοπόρο. Δεν το λέω για να περιαυτολογήσω, αλλά εκείνη την εποχή το πρόσεξαν γιατί ακριβώς δεν είχε κάτι παρόμοιο. 

- Μήπως γι’ αυτή σου την απόφαση σ’ οδήγησε η φιλοδοξία να πετύχεις κάτι σημαντικό στο χώρο της τέχνης; Φιλόδοξος ήμουν ναι. Πίστευα πως δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα από όλα όσα ήθελα στην Κύπρο. Κι αυτή η σκέψη με καταπίεζε. Γι’ αυτό και έφτιαξα τον Theo-Mass. Για να αποκτήσω τις δυνάμεις του. Μόνο έτσι θα μπορούσα να κάνω όλα όσα ήθελα.  
Παρασκήνια φωτογράφησης στο Park Royal Studios, σε design του Τheo-Mass.

- Ήθελες ο Theo-Mass μας να έχει αυτή την κατάληξη; Φυσικά και το ήθελα. Χρειάστηκαν βέβαια αμέτρητες ώρες δουλειάς και αφοσίωσης για τη δημιουργία και την καθιέρωση του Theo Mass στο χώρο.  

- Υπάρχουν πολλοί άλλοι καλλιτέχνες με alter ego πια. Πώς ξεχωρίζει ο Τheo-Mass;  Το alter ego γίνεται πια πολύ δημοφιλές φαινόμενο στο δημιουργικό χώρο. Συζητώντας πρόσφατα με ένα σημαντικό φωτογράφο στο Λονδίνο, λέγαμε πως το δικό μου προτζεκτ εξερευνά την αρρενωπότητα. Είναι αρκετά συγκεκριμένο και βρίσκεται ακόμα στη μειονότητα. Τα περισσότερα alter ego έχουν να κάνουν με queer culture.
 
- Ποια θα έλεγες πως είναι τα σημαντικότερα βήματά σου σήμερα; Είναι πολλά, κυρίως μέσα από δουλειά που το κοινό δεν μπορεί να δει. Είναι πολύ σημαντικό για μένα το εξωφυλλο που έκανα με το «Dazed and Confused». Όχι γιατί έγινε, αλλά για τον τρόπο, το πώς κατάφερα να γίνει. Φυσικά η Adidas που ακολούθησε, το βιβλίο μου από την έκδοση Gestalten. Θεωρώ όμως πως το «Ice Age» είναι το πιο σημαντικό πράγμα που έκανα μέχρι σήμερα.

- Για ποιο λόγο; Είχα πολύ αυστηρά δεσμευτικά συμβόλαια με την Adidas ακόμα και μετά τη συνεργασία μου μαζί τους. Οπότε εμένα αυτό με εμπόδιζε από το να παρουσιάσω καινούρια δουλειά. Μαζεύτηκαν έτσι πολλά πρότζεκτ τα οποία ήταν δύσκολο να δείξω σε μια έκθεση. Αποφάσισα γι' αυτό να παρουσιάσω μια καινούρια δουλειά με όλα όσα είχαν ολοκληρωθεί μέσα από έξι διαφορετικές δουλειές, που θα ανοίξουν την ίδια μέρα και θα δοθεί η ευκαιρία στο κοινό να περιπλανηθεί στην πόλη και να τα δει. Μέσα από αυτές παρουσιάζονται και οι διαφορετικές πτυχές της δημιουργικότητάς μου. 
«Looping on thin Ice» από τον Θεόδουλο Γρηγορίου και τον Theo-Mass Lexileictous.

- Τι θα δούμε στην έκθεση; Αφετηρία της εικαστικής αυτής περιπλάνησης θα είναι το Library Bar. Εκεί το κοινό θα μπορέσει να προμηθευτεί τον χάρτη που θα τον οδηγήσει στους υπόλοιπους χώρους της έκθεσης, αλλά και να γνωρίσει τη συνεργασία μου με τη Βρετανίδα φωτογράφο Britt Lloyd για το περιοδικό KING-KONG GARÇON. Ακριβώς απέναντι, στην γκαλερί Eins, θα παρουσιαστεί η εικαστική εγκατάσταση με τίτλο «The Ice Age». Στην οδό Ανεξαρτησίας 5, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει τα πρώτα ολοκληρωμένα κοστούμια που δημιούργησα από ένα textile που εφηύρα και που συνεχίζω να εξελίσσω τα τελευταία 5 περίπου χρόνια. Επόμενος σταθμός ο Μόλος Λεμεσού στην αποβάθρα απέναντι από το Yellow Café, όπου στήνω από κοινού με τον Κύπριο εικαστικό Θεόδουλο Γρηγορίου την εγκατάσταση «Looping on thin Ice» σε επιμέλεια της Ευαγόριας Δαπόλα. Σε αντίθετη κατεύθυνση και στον υπόγειο χώρο που βρίσκεται κάτω από το μνημείο της Πλατείας Ηρώων, το κοινό θα δει τη συνεργασία μου με την Adidas Y-3 και τον σχεδιαστή Yohji Yamamoto. Τέλος, στην οδό Αγίας Ζώνης 7, στο κατάστημα The Shopkeeper & Co, παρουσιάζω τη νέα μου έκδοση με τίτλο «Theo-Mass Times 8» σε μορφή βιτρίνας.

- Πώς ήταν αλήθεια η συνεργασία σου με τον Θεόδουλο Γρηγορίου; Μας έφερε σε επαφή η Ευαγόρια Δαπόλα για μια σειρά από εκθέσεις τις οποίες έκανε την επιμέλεια αρχές της χρονιάς. Πρότεινα στον Θεόδουλο να δουλέψουμε με τον πάγο ένα υλικό που ήδη χρησιμοποιούσα στη δουλειά μου και έτσι ξεκινήσαμε. Συνεργαστήκαμε άψογα και πιστεύω πως αυτή η συνεργασία θα έχει και συνέχεια. Οι γνώσεις του οδηγούν σε πολλές συζητήσεις.   
The Ice Age Installation

- Το όνομά σου είχε συνδεθεί περισσότερο με τη χρήση εξαιρετικά υψηλής τεχνολογίας… Ακριβώς. Δούλευα πολύ με την τεχνολογία. Στο «The Ice Age» όμως τα πράγματα αλλάζουν.  

- Συνηθίζεις να χαράζεις την πορεία του Theo-Mass; Η αλήθεια είναι πως ποτέ δεν σκέφτομαι την πορεία μου για το μέλλον. Σίγουρα υπάρχουν άμεσοι στόχοι που θα υλοποιηθούν, όπως και συνεργασίες θα γίνουν σύντομα, αλλά τίποτα περισσότερο απ' αυτό. Πιστεύω εξάλλου πως τα πράγματα έρχονται από μόνα τους. Φτάνει να πιστεύεις σ’ αυτό που κάνεις. Και να το κάνεις με απόλυτη αφοσίωση και πολλή δουλειά.  

The Ice Age. Εγκαίνια 8/11. Με αφετηρία στις 19.00 στο Library Bar. Ακολουθούν οι γκαλερί Eins, Ανεξαρτησίας 5, Μόλος Λεμεσού, Πλατεία Ηρώων και το κατάστημα The Shopkeeper & Co. Για περισσότερες πληροφορίες τηλ 25811146. Διάρκεια έως 18/11. 
 
Φιλgood, τεύχος 245.
 
  Συνέντευξη: Χριστίνα Σκορδή   
Σχολιάστε ή διαβάστε πατώντας εδώ...