Απάντηση στους χαρακτηρισμούς του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου β΄ σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα Πολίτης, δίνει ο Μητροπολίτης Κύκκου Νικηφόρο, σημειώνοντας πως αυτό καταστρατηγεί κάθε ίχνος εκκλησιολογικής δεοντολογίας και αδελφικής συμπεριφοράς.

Από την πλευρά του ο Κύκκου Νικφόρος, σημειώνει ότι ουδέποτε υπήρξε τέτοιος διάλογος μεταξύ τους, τονίζοντας ότι παραβάτες είναι όσοι παραχαράσσουν ή περιφρονούν τους εκκλησιαστικούς κανόνες και τα εκκλησιαστικά θέσμια.

Προσθέτει ακόμη ότι παρά τον δεδομένο σεβασμό μας προς το πρόσωπο του Μακαριωτάτου και το εμπερίστατο της υγείας του, με λύπη αναφέρομε ότι ο Μακαριώτατος, δυστυχώς, επαναλαμβάνει εαυτόν, σε ό,τι αφορά τη σπίλωση προσώπων και την παραποίηση γεγονότων.

Aυτούσια η ανακοίνωση του Μητροπολίτη Κύκκου Νικηφόρου: 

Αναφορικά με το Β΄ μέρος της συνέντευξης του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου στην εφημερίδα «Πολίτης», Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022, έχουμε να δηλώσουμε τα ακόλουθα:

Στην εν λόγω συνέντευξή του ο Μακαριώτατος, μεταξύ άλλων, αναφέρεται και στο πρόσωπό μου με ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς.

Γι’ αυτό, επειδή οι εν λόγω αναφορές προκαλούν ερωτηματικά, αν όχι και σκανδαλισμό των πιστών, γι’ αυτό η δικαιοσύνη επιβάλλει να δοθεί απάντηση για την αποκατάσταση της αλήθειας και της Αρχιερατικής μου αξιοπρέπειας.

Κατ’ αρχή, σε ό,τι αφορά το Ουκρανικό ζήτημα και τη θέση της Εκκλησίας της Κύπρου στο όλο θέμα, το οποίο θίγει ο Μακαριώτατος, ο ίδιος γνωρίζει πολύ καλά, ότι υπάρχουν δύο ομόφωνες Συνοδικές αποφάσεις (12 Φεβρουαρίου και 9 Σεπτεμβρίου 2020), οι οποίες και διαλαμβάνουν την τήρηση ουδετερότητας στο εν λόγω ζήτημα. Ο ίδιος, απ’ ότι φαίνεται και από τη συνέντευξή του, είμαι βέβαιος, ότι θα θυμάται τις θέσεις αυτές της Συνόδου, στο υπ’ αναφορά θέμα. Γι’ αυτό και με ευθύτητα του υποβάλλομε: Ποιος παραβίασε τις εν λόγω αποφάσεις ερήμην της Συνόδου, κατά το συλλείτουργο (24 Οκτωβρίου 2020) στην Ιερά Μονή Χρυσορρογιατίσσης, όπου και εγένετο η χειροτονία του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Παγκρατίου, μνημονεύοντας τον Επιφάνιο; Ασφαλώς, ο ίδιος!

Σε ό,τι αφορά τους χαρακτηρισμούς, με τους οποίους στιγματίζει εμέ και άλλο Ιεράρχη, ως «προτεστάντες» και «εκτός Εκκλησίας», αυτό καταστρατηγεί κάθε ίχνος εκκλησιολογικής δεοντολογίας και αδελφικής συμπεριφοράς. Και πάντως, χάριν της αλήθειας, δηλώνουμε, ότι ουδέποτε υπήρξε τέτοιος διάλογος μεταξύ μας. Παραβάτες είναι όσοι παραχαράσσουν ή περιφρονούν τους εκκλησιαστικούς κανόνες και τα εκκλησιαστικά θέσμια.

Παρά τον δεδομένο σεβασμό μας προς το πρόσωπο του Μακαριωτάτου και το εμπερίστατο της υγείας του, με λύπη αναφέρομε ότι ο Μακαριώτατος, δυστυχώς, επαναλαμβάνει εαυτόν, σε ό,τι αφορά τη σπίλωση προσώπων και την παραποίηση γεγονότων.