Εντάξει, τουλάχιστον ο δικός μας μεσολάβησε για έναν Μαλαισιανό, ερωτοχτυπημένο. Είδε τον άνθρωπο να επιθυμεί διακαώς το διαβατήριο του νησιού της θεάς του έρωτα –ήταν, βλέπετε, τότε που τραβιόταν κεραυνοβολημένος με τη Χίλτον- θα αγόραζε και σπίτι από συνεταίρο, θα έδινε και το κάτι τις του στην ιερατική σχολή ως εισφορά… Πολύ θέλει να σε πιάσουν οι ευαισθησίες σου; Άμα είσαι κι άνθρωπος του Θεού, οι ευαισθησίες είναι περισσότερες κι απ’ αυτές της Καίτης Γαρμπή στο γνωστό άσμα. Έκατσε, λοιπόν, κι έγραψε μια επιστολή στον Σωκράτη Χάσικο – δες το σε παρακαλώ, του είπε, διότι εντός ολίγων ημερών θα περάσει από την Κύπρο αυτός ο καλοκάγαθος άνθρωπος, να του το ετοιμάσουμε να το πάρει μαζί του, μην το στέλνουμε με κούριερ και πληρώνουμε και μεταφορικά. Το είδε ο άλλος, με τη γνωστή αποτελεσματική διαδικασία του εξονυχιστικού ελέγχου, που εφάρμοζε το ευρωπαϊκό κράτος της Κυπριακής Δημοκρατίας -δηλαδή, «τικ τικ τζιαι επέρναν»- και κάπως έτσι, εντός ολίγων μόνο ημερών, βρέθηκε συγχωριανός μας ο Τζο Λόου.

Στην Ελλάδα, όμως, το ανέβασαν σε άλλο επίπεδο το άθλημα. Η Εκκλησία, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Πολίτης- φαίνεται να μεσολάβησε ώστε να βαφτιστεί, όχι ορθόδοξος σε κολυμπήθρα, αλλά Έλληνας στο ληξιαρχείο, ένας Τούρκος, ο οποίος είναι συνάμα και υπήκοος της… «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου»! Συμβάλλει στην ανάπτυξη του νησιού της Αφροδίτης διατηρώντας καζίνο στην Κερύνεια, εμπλέκεται σε υποθέσεις ηλεκτρονικού τζόγου και επιπλέον κάτι σκιές πέφτουν πάνω του σχετικά με έναν φόνο… Ο Τούρκος, ωστόσο, είχε κάνει, λένε, προσφορά ιατροφαρμακευτικού υλικού αξίας 300.000 ευρώ (κοψοχρονιά το πήρε το διαβατήριο – δέκα χιλιάδες λιγότερες απ’  όσα έδωσε ο συγχωριανός στην ιερατική μας σχολή) κι αυτό εκτιμήθηκε δεόντως από την Εκκλησία της Ελλάδας που, λόγω απόστασης, είναι και πιο κοντά στην Καίτη Γαρμπή. Σου λένε, έχει και «κυπριακό διαβατήριο» -τι κι αν είναι από το «κράτος» του βορρά, εδώ στα φοιτητικά χρόνια μας ρωτούσαν αν μιλάμε ελληνικά ή τούρκικα, στα γεωγραφική προέλευση του διαβατηρίου θα κολλήσουμε; Και καλά οι παπάδες. Οι υπηρεσίες του ελληνικού κράτους; «Τικ τικ τζιαι επέρναν» κι εκεί;

Εντάξει, σύντροφοι, το εμπεδώσαμε. Ο Ανδρέας Μαυρογιάννης είναι ανεξάρτητος υποψήφιος. Οι εν χορώ αναρτήσεις -με την πανομοιότυπη φρασεολογία περί «ανεξαρτησίας»- όσων ποθαυμάστηκαν παρακολουθώντας την πρόσφατη ομιλία του, δεν (μας) αφήνουν κανένα περιθώριο αμφιβολίας. Θα το γράψουμε και τριάντα φορές σε μια κόλλα χαρτί – «Ο Ανδρέας Μαυρογιάννης είναι ανεξάρτητος υποψήφιος»- για να μην διολισθήσουμε στο μέλλον.

Με το συμπάθιο, κύριε πρόεδρε, καιρός να πνάσεις. Θα θυμάσαι εσύ, το έλεγε ο μακαρίτης ο Σπύρος Κυπριανού, τα ένδοξα χρόνια των ζουρλομανδιών, των Neurobion, των Ativan και των κατά φαντασία κατασκόπων: «Για μας η εξουσία δεν είναι το παν, αλλά αν άλλοι ανέλθουν στην εξουσία ο τόπος θα καταστραφεί». Θα θυμάσαι, υποθέτω, και τον Δημήτρη Χριστόφια, που έλεγε: «Είναι ηγέτες του διεθνούς παράγοντα που δεν διανοούνται την Κύπρο χωρίς εμένα Πρόεδρο». Τα θυμάσαι; Τι το ’θελες, λοιπόν, το αχαλίνωτο: «Μην προδώσετε την πατρίδα σας»; 

Και, μεταξύ μας πάντα, προδίδει κάποιος την πατρίδα του, επιλέγοντας υποψήφιο άλλου κόμματος ή ανεξάρτητο κι όχι ένας που κάνει ιδεοθύελλες δεξιά κι αριστερά και προτείνει, ακόμα και στον εχθρό, τη δημιουργία δύο κρατών; 

Μήπως έχεις χάσει επαφή με την πραγματικότητα; Ή, μήπως, επειδή απ’ το 2017 και μετά άρχισες να γλείφεις εκεί που έφτυνες και με χρονοκαθυστέρηση είκοσι χρόνων, «ανακάλυψες» τάχα μου, αυτά που υποστήριζαν άλλοι, όταν εσύ τους έστηνες στον τοίχο, πιστεύεις πως πρέπει να σε παρασημοφορήσουμε κιόλας;

Εντάξει, ένα διασκεδαστικό διάλειμμα, επιβάλλεται: Ο Μαρίνος Σιζόπουλος θεωρεί ότι μια ανακοίνωση του ΑΚΕΛ που ζητούσε εξηγήσεις για κάτι περίεργες δοσοληψίες του, «έγινε σκόπιμα, για να ανατινάξει τις προοπτικές συνεργασίας και υποστήριξης του Μαυρογιάννη από την ΕΔΕΚ»! Δηλαδή, υπήρχαν οι προοπτικές και το ΑΚΕΛ τις τορπίλισε.

Πώς το έγραψε η Τουρκοκύπρια, στην επεξεργασμένη φωτογραφία του Πενταδακτύλου; «We all need therapy»!

Ελεύθερα, 10.7.2022.