«Ενταύθα», έκθεση φωτογραφίας από την εντός των τειχών Λευκωσία

1. Πού θα παρουσιάσετε την τελευταία θεματική ενότητά σας που τιτλοφορείται «Ενταύθα»; Η έκθεση θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου στο Βιβλιοπωλείον – Καφεαναγνωστήριον «Το Έρμα» στην οδό Έκτορος 43, στη Λευκωσία. Οι 32 ασπρόμαυρες φωτογραφίες, είναι η τελική επιλογή για την συγκεκριμένη έκθεση, μέσα από περίπου 3.500 χιλιάδες αρνητικά και το αποτέλεσμα μιας περιδιάβασης που κράτησε σχεδόν πέντε χρόνια στα στενά της εντός των τειχών Λευκωσίας. 

2. Τι ήταν εκείνο που ώθησε την περιδιάβαση αυτή να κρατήσει 5 χρόνια; Η συνειδητή επιλογή να ξαναζήσω αλλά και να ξαναδώ την πόλη από μέσα σαν μετέχων αυτής και όσων συμβαίνουν. Δεν ήθελα να είμαι σαν ένας ακόμα περαστικός, αποκομμένος από την ίδια την πόλη, επισκέπτης έτσι όπως οι περισσότεροι έχουμε συνηθίσει στους δρόμους της να περπατάμε. 

3. Η κάθε φωτογραφία είναι αυτοτελής ιστορία ή χρειάζεται επεξήγηση; Θα είναι μια ιστορία που θα πλάθει ο θεατής κοιτώντας την. Υπάρχουν πολλές ακόμα ιστορίες που δεν ειπώθηκαν και σε κάθε γωνία περιμένουν. Το ζητούμενο ήταν μια διύλιση της αίσθησης εκείνου που με έκανε να το ξανακοιτάξω, έχοντας ερωτήσεις και ανησυχίες με πολλά σκέλη.

4. Την εποχή της ψηφιακής φωτογραφίας γιατί επιλέγετε το αρνητικό; Το φιλμ και το όποιο εργαλείο ο καθένας επιλέγει κάθε φορά, είναι απλά ένα εργαλείο. Τίποτα περισσότερο. Σ’ αυτή τη θεματική όμως, το επέλεξα για να μπορέσω καλύτερα να ερμηνεύσω όλα όσα, που για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, απαιτούσαν κατανόηση και ενσυναίσθηση σε όσα κάθε φορά η πόλη και οι άνθρωποι της ήθελαν και αποκάλυπταν. Οι ατέλειες του φιλμ, είναι εκείνες που έκαναν την όλη διαδικασία αληθινή απέναντι στην ίδια τη ζωή και τους ανθρώπους που συνάντησα. 

5. Γιατί επιλέξατε την μαυρόασπρη φωτογραφία; Το συγκεκριμένο λεξιλόγιο και πλαίσιο, μπορούσε καλύτερα να εκφράσει αλλά και να αποδώσει και ταυτόχρονα να αφαιρεί, όσα το μάτι έχει μάθει μηχανικά να βλέπει. Δεν με ενδιέφερε η αποτύπωση άψυχων και άνευρων καταστάσεων, αλλά η ερμηνεία αυτών.