Κατασκευάζεται χώρος προσευχής για να δείξει την «κυριαρχία», έγραψε σε ανάρτησή του στα ΜΚΔ ο «υπουργός συγκοινωνιών» και εταίρος στην «κυβέρνηση» στα κατεχόμενά, Ερχάν Αρικλί, υποστηρίζοντας ότι «ο λόγος που η εκκλησία έχτισε ένα μοναστήρι στην Καρπασία ήταν για να οριοθετήσει την κυριαρχία της και ο χώρος προσευχής θα γίνει για την ίδιο σκοπό».

Στην ίδια ανάρτηση ο κ. Αρικλί υποστηρίζει ότι όχι μόνο χριστιανοί αλλά και μουσουλμάνοι επισκέπτονται το ακρωτήρι της Καρπασίας κι έχουν επίσης δικαίωμα να προσκυνήσουν. Τα βακουφικα, είπε εννοώντας το ΕΒΚΑΦ, χτίζουν τζαμιά ή χώρους προσευχής όπου χρειάζεται.

Σύμφωνα με το ΓΤΠ, ο Ερχάν Αρικλί αναφέρει συγκεκριμένα: «Για ποιο πράγμα και γιατί θα συζητήσετε με εκείνους που δεν μπορούν καν να χωνέψουν την κατασκευή χώρου προσευχής στο ακρωτήρι της Καρπασίας; Πράγματι ειλικρινά είναι χρέος μας να πούμε δύο λέξεις σε εκείνους που ρωτούν ‘τι δουλειά έχει εκεί ένας χώρος προσευχής’. Πρώτον, δεν επισκέπτονται μόνο χριστιανοί το ακρωτήρι της Καρπασίας. Πηγαίνουν και μουσουλμάνοι εκεί. Είναι και δικό τους δικαίωμα ο χώρος λατρείας. Το ΕΒΚΑΦ κτίζει τζαμιά ή χώρους προσευχής παντού όπου χρειάζεται».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι λέει η Κυβέρνηση για το τέμενος στον Απόστολο Ανδρέα

Κατά δεύτερον, συνεχίζει, όπως είναι διαδεδομένο στον χριστιανικό κόσμο, έτσι και στην Κύπρο, η Εκκλησία έκτισε παντού στο νησί μικρά και μεγάλα μοναστήρια, παρεκκλήσια ή εκκλησίες είτε υπήρχαν άνθρωποι είτε όχι. Το βλέπετε παντού αυτό. Και κανείς δεν ρωτά ‘μήπως υπάρχει θρησκευτική κοινότητα και το έκαναν αυτό εδώ;’ Διότι ο σκοπός εδώ είναι να δώσει την εικόνα ότι ‘εδώ είναι έδαφος κυριαρχίας της εκκλησίας’, παρά να φτιάξει χώρους λατρείας. Για παράδειγμα, πηγαίνετε στην Μακεδονία, στα Σκόπια. Όταν μπείτε στην πόλη, σας υποδέχεται ένας τεράστιος σταυρός ύψους μερικών εκατοντάδων μέτρων. Δεν μπορείτε να ρωτήσετε για ποιο σκοπό έβαλε εκεί αυτό τον σταυρό η διοίκηση της Μακεδονίας, η οποία απέκτησε πρόσφατα την ανεξαρτησία της. Έχει σοβαρή αντιπαράθεση με την Ελλάδα και ζει μέσα στην φτώχια. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο».

Τελικά, για όποιον σκοπό η Εκκλησία έκτισε μοναστήρια, εκκλησίες ή παρεκκλήσια στα βουνά, στις έρημες πεδιάδες, συνεχίζει ο Αρικλί, αυτός «αδελφέ μου είναι και ο σκοπός των μικρών τζαμιών ή των τζαμιών που θα κτιστούν εκεί. Άντε με τις ευχές μου».

Στην αρχή της ανάρτησής του ο Ερχάν Αρικλί επικρίνει όσους αντέδρασαν στην είδηση για την χρήση δωματίων ως χώρο προσευχής στο μοναστήρι του Αποστόλου Ανδρέα και μίλησαν για πολιτική της Τουρκίας. Έχουν προσβληθεί από διάρροια, έγραψε ο κ. Αρικλί λέγοντας ότι δεν εννοεί την κανονική διάρροια. «Έχει λύση (για την κανονική διάρροια). Πηγαίνετε στο γιατρό, κάνει ανάλυση, μερικά χάπια, ίσως ένας ορός ή δύο. Εντάξει». Έχουν προσβληθεί από «διάρροια στόματος»  – κατά την έκφρασή του – και συνέχισε, λέγοντας ότι με το πρώτο φως της ημέρας τρέχουν στο Facebook αναζητώντας να βρουν αφορμή να επιτεθούν στην Τουρκία, στο ψευδοκράτος και στους αξιωματούχους της Τουρκίας.

Αντιδρά ο Ερχουρμάν

« ‘Διάρροια του στόματος’, ‘φλυαρία’, ‘ανόητη παρέμβαση’.  Η λεκτική συνεισφορά αυτής της εβδομάδας του Ερχάν Αρικλί στην πολιτική μας», σχολίασε επίσης μέσω των ΜΚΔ ο πρόεδρος του ΡΤΚ, Τουφάν Ερχουρμάν. «Δεν περιμένουμε τίποτα για το καλό αυτής της χώρας, αυτού του λαού, από την ‘κυβέρνησή’ σας. Προσπαθήστε τουλάχιστον να διορθώσετε τη γλώσσα και το στυλ σας».