Λίγο πριν τη λήψη των τελικών αποφάσεων για τα υγειονομικά μέτρα που θα ισχύσουν σύντομα στα σχολεία μας, αναφορικά με τη διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού στη βάση των επιδημιολογικών δεδομένων της περιόδου, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις τα είπαν χθες με τον υπουργό Υγείας, Μιχάλη Χατζηπαντέλα, ενώ οι Ενωμένοι Γονείς μαζί με τη Συντεχνία ΙΣΟΤΗΤΑ και την AlarmCall ανησυχούν για αποφάσεις που ενδεχομένως να οδηγούν στη λήψη αυστηρών μέτρων. Κάτι με το οποίο δεν συμφωνούν, διατυπώνοντας τις θέσεις τους σε σχετική επιστολή τους, τόσο στους υπουργούς Υγείας και Παιδείας, όσο και στα μέλη της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής (ΣΕΕ).
Αρχικά να σημειώσουμε ότι χθες το απόγευμα ο κ. Χατζηπαντέλα συναντήθηκε με τις τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις (ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ), έπειτα από την επιστολή της ΠΟΕΔ με την οποία του ζητούσε συνάντηση με αντικείμενο συζήτησης τα υγειονομικά μέτρα ενόψει της επιστροφής στα σχολεία, όπως έγραψε χθες ο «Φ».
Όπως πληροφορούμαστε, στο πλαίσιο της συνάντησης δεν έγινε καμία συγκεκριμένη αναφορά σε αποφάσεις, καθώς σήμερα αναμένεται να κλειδώσουν οι εισηγήσεις από πλευράς ΣΕΕ, ενώ αύριο θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Από πλευράς υπουργού, φαίνεται να έγινε μια ενημέρωση γενικά για τα σκέψεις που υπήρχαν αυτό το διάστημα, ξεκαθαρίζοντας στους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση.
Όσον αφορά τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, έχει αναφερθεί στον «Φ», ότι παρέθεσαν στον κ. Χατζηπαντέλα τα όσα βίωσαν στα σχολεία τις προηγούμενες χρονιές και πώς τα μέτρα επηρέασαν την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά και την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία. Οι οργανώσεις δεν τάχθηκαν υπέρ ή κατά μέτρων καθώς αυτό είναι ζήτημα των επιστημόνων, ωστόσο, ενημέρωσαν για την κατάσταση που δημιουργήθηκε στα σχολεία από την εφαρμογή των διαφόρων μέτρων. Για παράδειγμα, η διενέργεια των τεστ εντός σχολικών μονάδων, η οποία σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς δημιουργούσε αναστάτωση στα σχολεία και στη ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Διαμαρτυρία για μέτρα στα σχολεία από Ισότητα – Ενωμένους Γονείς
Επίσης, ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ έθεσαν στον αρμόδιο υπουργό διάφορα ερωτήματα που απασχολούν, όπως για παράδειγμα, τι θα γίνει στην περίπτωση που θα αυξηθούν τα κρούσματα Covid τους επόμενους μήνες.
Εξάλλου, οι Ενωμένοι Γονείς, η ΙΣΟΤΗΤΑ και η AlarmCall αναφέρουν ότι «λαμβάνοντας υπόψη την επιδημιολογική κατάσταση στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, τη μεταδοτικότητα, την εικόνα της νόσου και τον τρόπο που διαχειρίζονται πλέον τον ιό οι άλλες χώρες, θεωρούμε μονόδρομο όπως υπάρξει οδηγία για σύσταση και όχι στην υποχρεωτικότητα για τη χρήση προστατευτικής μάσκας σε κλειστούς χώρους και η διενέργεια τεστ όπως γίνεται μόνο στους συμπτωματικούς».
Στην επιστολή τους, οι φορείς αναφέρονται και σε έρευνες, οι οποίες τονίζουν ότι «η χρήση μάσκας στο σχολείο και σε υγιή παιδιά εγκυμονεί κινδύνους λοιμώξεων του αναπνευστικού, εμποδίζει τα παιδιά στη συγκέντρωση, στην επικοινωνία, στην αναπνοή αλλά και στην ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους αφού βρίσκονται διαρκώς σε μια κατάσταση πίεσης και υπόκεινται σε ένα διαρκή ψυχαναγκασμό».
Ξεκάθαρα, οι Ενωμένοι Γονείς –η οργάνωση που από τις προηγούμενες σχολικές χρονιές είχε εκφράσει τις θέσεις της γύρω από τα μέτρα που περιλαμβάνονταν στα υγειονομικά πρωτόκολλα των σχολείων– επισημαίνουν ότι «η νέα σχολική χρονιά, όπως όλα δείχνουν, σε όλες τις χώρες θα επιστρέψει στην κανονικότητα χωρίς να είναι υποχρεωτικές οι μάσκες, αλλά ούτε και τα τεστ στους μαθητές».