Μετά την αποξήλωση των πετρελαιοδεξαμενών, πλησιάζει το τέλος εποχής και για τις εγκαταστάσεις γκαζιού, που αναμένεται να αποτελέσουν παρελθόν για την πόλη της Λάρνακας μέχρι το τέλος του χρόνου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, από τον χειμώνα η εισαγωγή και διάθεση γκαζιού στην εγχώρια αγορά, θα γίνεται μέσω των σύγχρονων εγκαταστάσεων της κοινοπραξίας των εταιρειών υγραερίου, VLPG Ltd, στο Βασιλικό.
Όπως ανέφερε στον «Φ» ο δήμαρχος Λάρνακας, Ανδρέας Βύρας, η πληροφόρηση που έχει από τις εταιρείες, είναι πως εάν όλα πάνε καλά στο Ενεργειακό Κέντρο Βασιλικού και λειτουργήσουν ομαλά οι νέες εγκαταστάσεις, το τελευταίο πλοίο που θα μεταφέρει υγραέριο στη Λάρνακα, θα είναι τον επόμενο μήνα. «Εντός αυτού του μήνα θα έρθει το πρώτο πλοίο στο Βασιλικό για να δοκιμαστούν οι εγκαταστάσεις και εάν όλα πάνε καλά, μετά τον Οκτώβριο δεν θα ξαναέρθει πλοίο στη Λάρνακα».
Το πρώτο διάστημα οι εγκαταστάσεις θα λειτουργούν ταυτόχρονα στο Βασιλικό και τη Λάρνακα. Όταν διαφανεί πως λειτουργούν χωρίς προβλήματα οι εγκαταστάσεις στο Βασιλικό, τότε θα αρχίσει η αποξήλωση που αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το νέο έτος. Σε πολύ προχωρημένο στάδιο, βρίσκεται εν τω μεταξύ ο καθαρισμός της περιοχής όπου βρίσκονταν οι πετρελαιοδεξαμενές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φεύγουν τα διυλιστήρια και έρχεται επένδυση «μαμούθ»
Οι προοπτικές που διανοίγονται στη συγκεκριμένη περιοχή που έχει παραλιακό μέτωπο μήκους 3 χιλιομέτρων, είναι τεράστιες και άρχισαν ήδη να επιδεικνύουν ενδιαφέρον ξένοι επενδυτές. Ήδη ο Δήμος Λάρνακας εξετάζει τις δύο πρώτες αιτήσεις για αναπτύξεις, δίπλα από τον ναυτικό όμιλο. Πρόκειται για Ισραηλίτες επενδυτές που επιθυμούν να ανεγείρουν δύο δεκαπενταώροφα κτήρια για οικιστική και τουριστική χρήση. Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα είναι έτοιμο και το master plan, του Ομίλου Petrolina, στον οποίο ανήκει η μεγαλύτερη έκταση στην περιοχή, μήκους περίπου 400 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.
Σημειώνεται ότι οι πολεοδομικές ζώνες στην περιοχή έχουν αλλάξει, θεωρείται πλέον τουριστική και θα έχει ψηλούς συντελεστές δόμησης, λόγω των κινήτρων που δόθηκαν για τη μετακίνηση των εγκαταστάσεων των εταιρειών. Στον χώρο προγραμματίζονται επίσης και πολλά δημόσια έργα όπως πάρκα, ποδηλατόδρομοι, καθώς και επέκταση του πεζόδρομου μέχρι το παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων.
«Αγκάθι» στη διαδικασία μετακίνησης των εγκαταστάσεων υγραερίου, παραμένει η διαφορά που χωρίζει τις εταιρείες με τους εργαζόμενους στη διανομή και την εμφιάλωση. Υπενθυμίζεται πως το προηγούμενο διάστημα τόσο οι εργαζόμενοι στην ΕΚΟ όσο και οι εργαζόμενοι στη ΣΥΝΕΡΓΚΑΖ έλαβαν απεργιακά μέτρα ζητώντας να εργοδοτηθούν στην κοινοπραξία με τους ίδιους όρους εργασίας και ν’ αναγνωριστεί η προϋπηρεσία τους.
Παρά το γεγονός πως παρενέβη το Τμήμα Εργασιακών Σχέσεων του Υπουργείου Εργασίας και ξεκίνησαν διαβουλεύσεις, όπως πληροφορείται ο «Φ», τις δύο πλευρές συνεχίζει να χωρίζει χάσμα, με την επαναφορά των απεργιακών μέτρων να μην μπορεί να αποκλειστεί.