Εξελίξεις που οδηγούν σε άγνωστη κατεύθυνση τον Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας καταγράφονται τα τελευταία εικοσιτετράωρα. Το πόρισμα της επιτροπής για το ασυμβίβαστο το οποίο επιβάλλει σαφώς την απομάκρυνση του Θωμά Αντωνίου από τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΥ, βάζει τον Οργανισμό σε νέες περιπέτειες. Το δε μέλλον του διοικητικού συμβουλίου εξαρτάται σχεδόν εξολοκλήρου από τη συγκεκριμένη Επιτροπή, η οποία μελετά τώρα το κατά πόσον υπάρχει ασυμβίβαστο και για τα υπόλοιπα μέλη, γεγονός που αφήνει, στο παρόν στάδιο, ανοικτό το ενδεχόμενο για συνολικό ξήλωμα του συμβουλίου ή ακόμα και για τροποποίηση της νομοθεσίας, ώστε να αλλάξει εντελώς η σύνθεσή του, κάτι το οποίο εκφράστηκε ως πρόθεση από συγκεκριμένους κύκλους, περιλαμβανομένων και βουλευτών, αρκετές φορές και δημόσια τους προηγούμενους μήνες. 

Ταυτόχρονα ο χθεσινός διορισμός, από το Υπουργικό Συμβούλιο τριών νέων μελών (δύο εκπροσώπων του ΚΕΒΕ και συγκεκριμένα των Κυριάκου Δρουσιώτη και Νίκου Θεοχαρίδη και ενός εκπροσώπου της Κυβέρνησης Παναγιώτη Καισερλίδη) στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΥ, δεν φαίνεται επί της ουσίας να βοηθά τον Οργανισμό σε ό,τι αφορά τις σημαντικές εκκρεμότητες στο ΓεΣΥ αφού πλέον για να προγραμματιστεί νέα συνεδρίαση, πρέπει να αναμένεται ο διορισμός και νέου Προέδρου και επαναδιορισμός ενός ακόμα μέλους του οποίου η θητεία λήγει εντός της εβδομάδας και μάλλον δεν θα αντικατασταθεί από άλλο πρόσωπο. 

Σε ό,τι αφορά την αντικατάσταση του Θωμά Αντωνίου, η Κυβέρνηση όπως πληροφορούμαστε θα αρχίσει να κάνει τις σκέψεις της από σήμερα, αν και όλο το προηγούμενο διάστημα κυκλοφορούσαν φήμες για πρόθεση διορισμού στη θέση του προέδρου του ΟΑΥ, ατόμου που και σήμερα είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου και πρόσκειται στο κυβερνητικό στρατόπεδο. 

 Σε κάθε περίπτωση, από τα άτομα που θα διοριστούν και κυρίως από το άτομο που θα αναλάβει την προεδρία του ΟΑΥ θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και η πορεία εφαρμογής του ΓεΣΥ, οι υποστηρικτές του οποίου εκφράζουν ήδη έντονη ανησυχία για τη συνέχεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Ασυμβίβαστου, παραδόθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο χθες το πρωί. Ακολούθως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε εκτάκτως συνάντηση με τον Θωμά Αντωνίου τον οποίο κάλεσε εσπευσμένα στο Προεδρικό. Η συνάντηση κράτησε πέραν της μιας ώρας και όπως αναφέρουν πληροφορίες του «Φ», κατά τη διάρκειά της, Νίκος Αναστασιάδης και Θωμάς Αντωνίου έκαναν μεταξύ άλλων και μια γενική ανασκόπηση της πορείας εφαρμογής το Γενικού Συστήματος Υγείας αλλά και των όσων κατά καιρούς προκύπτουν και το θέτουν σε κίνδυνο. 

Με δεδομένο το γεγονός ότι και το πόρισμα που είχε στα χέρια του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανέφερε σαφώς ότι ο κ. Αντωνίου δεν μπορεί να παραμείνει στο πηδάλιο του ΟΑΥ, ο Νίκος Αναστασιάδης έκανε αυτομάτως αποδεκτή την παραίτηση που είχε θέσει στη διάθεσή του ο πρόεδρος του ΟΑΥ πριν από ένα μήνα. 

«Έχουμε μελετήσει με τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή τα στοιχεία που έχουν τεθεί ενώπιόν μας υπό το φως των διατάξεων του νόμου και τις αρχές της νομολογίας», αναφέρει η Επιτροπή στο πόρισμά της και προσθέτει ότι ασυμβίβαστο στην περίπτωση του κ . Αντωνίου, ο οποίος βρέθηκε στο μικροσκόπιο της Επιτροπής εξαιτίας της ιδιότητας της συζύγου του που είναι επαγγελματίας υγείας εγγεγραμμένη στο ΓεΣΥ, συνδέεται με συγκεκριμένο άρθρο της νομοθεσίας το οποίο αφορά στην έννοια του συμφέροντος:  

«Είναι κοινά αποδεκτό ότι ο ίδιος δεν είναι παροχέας υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Είναι όμως εξίσου παραδεκτό και προκύπτει και από την κατάθεση του κ. Αντωνίου ότι η σύζυγός του είναι φυσιοθεραπεύτρια και έχει συμβληθεί με το ΓεΣΥ από το 2021. Το συμφέρον από τη σχέση αυτή είναι ευδιάκριτο. Ως σύζυγοι επωμίζονται από κοινού τα οικογενειακά βάρη στη βάση των οικονομικών τους δυνατοτήτων και έχουν εκατέρωθεν δικαίωμα διατροφής. Δεν μπορούμε να εντοπίσουμε τρόπο αποκλεισμού του συμφέροντος αυτού στη γενική και πολύ ευρεία διατύπωση του νόμου». 

Συνεχίζοντας στο πόρισμά της η Επιτροπή αναφέρει ότι «ο κ. Αντωνίου μας έκανε εξαιρετική εντύπωση στην παρουσία του ενώπιόν μας και θέλουμε να υπογραμμίσουμε την ειλικρίνεια και εντιμότητα στις απαντήσεις του και την εμφανή αφοσίωσή του στους σκοπούς του Οργανισμού που προΐσταται. Συντρέχει όμως ασυμβίβαστο για τον ίδιο στη βάση του νόμου σε συνάρτηση με το άρθρο που δεν επιτρέπει τη συνέχιση της παραμονής του στο αξίωμα που κατέχει από την ημερομηνία ένταξης της συζύγου του από τον Οργανισμό». 

Καταλήγοντας στο πόρισμά της η Επιτροπή υπογραμμίζει «την ευρύτητα του ασυμβίβαστου που καθιερώνει ο νόμος (του ΓεΣΥ) με την αναφορά σε “οποιοδήποτε συμφέρον” σε σχέση με την παροχή υπηρεσιών φροντίδας υγείας» και καλεί «τους αρμόδιους φορείς να μελετήσουν την αναγκαιότητα μιας τέτοιας ευρείας καθιέρωσης ασυμβίβαστου». 

Η τελευταία επισήμανση δεν πέρασε απαρατήρητη από το Προεδρικό, αφού σε γραπτή δήλωσή του μετά το πέρας της συνάντησης του Προέδρου της Δημοκρατίας με τον Θωμά Αντωνίου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Μάριος Πελεκάνος, ανέφερε ότι «εφόσον κριθεί σκόπιμο, η Κυβέρνηση θα προωθήσει τροποποιήσεις στη νομοθεσία, ώστε αυτή να συνάδει με τις πρόνοιες που αφορούν στη συμμετοχή εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ)». 

Σε ό,τι αφορά την ουσία του πορίσματος και την απόφαση της Επιτροπής περί ύπαρξης ασυμβίβαστου για τον πρόεδρο του ΟΑΥ ο κ. Πελεκάνος ανέφερε ότι «το πόρισμα θα γίνει πλήρως σεβαστό και θα μελετηθεί εις βάθος».