Προβλήματα με τη σέσουλα και πλήθος σοβαρών ζητημάτων στα σχολεία, ανέφεραν χθες οι οργανωμένοι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής. Ανάμεσα σε άλλα, μίλησαν για ελλείψεις σε κτηριακές υποδομές και αίθουσες, με αποκορύφωμα την αξιοποίηση αποθήκης για τις ανάγκες της Ειδικής Εκπαίδευσης. Έγινε λόγος για εκκρεμότητες στη στελέχωση, ελλείψεις σε συνοδούς, καθυστερήσεις, προσλήψεις εκτάκτων εκπαιδευτικών. Υπογραμμίστηκαν, δε, ανησυχίες για την εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο στα λύκεια και πολύ περισσότερο στην επέκταση τους στα γυμνάσια, εφόσον δεν σημείωσαν επιτυχία.
Ειδικότερα, η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, ανέφερε ότι παρατηρήθηκαν εκκρεμότητες στη στελέχωση. Επιπλέον, μίλησε για αρκετά παράπονα από την Ειδική Εκπαίδευση για τις κτηριακές εγκαταστάσεις. «Πολλές φορές χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και αποθήκες ως τάξεις», είπε και πρόσθεσε ότι καταγράφεται και έλλειψη σε συνοδούς παιδιών. Ένα άλλο πρόβλημα βρίσκεται σε 110 σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε., όπου για ακόμη μια χρονιά γίνεται διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας με αγορά υπηρεσιών. Τόνισε, ακόμη, ότι περίπου 60.000 παιδιά ταλαιπωρούνται από την απουσία εξαερισμού και κλιματισμού στις αίθουσες. Διέψευσε, τέλος, τον υπουργό Παιδείας για τυχόν αύξηση των εκπαιδευτικών, καθώς αυξάνονται οι μαθητές λόγω του Ουκρανικού και των μεταναστευτικών ροών.
Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ανέφερε ότι η κατάσταση στα σχολεία, ιδίως τις μεσημβρινές ώρες, είναι ανυπόφορη λόγω της ζέστης. «Δεν αντέχεται η κατάσταση. Δεν πάει άλλο», είπε και ζήτησε πολιτικές αποφάσεις. Επιπλέον, αναφέρθηκε σε εκκρεμότητες στη στελέχωση. «Απέχουμε πολύ από τον στόχο που τίθεται στη νομοθεσία, να ολοκληρώνεται η στελέχωση μέχρι 25 Ιουλίου». Αιτία, είπε, είναι το γεγονός ότι το 15% των αναγκών καλύπτεται από έκτακτο προσωπικό, όταν στο εξωτερικό κυμαίνεται στο 5%. Σημείωσε δε, ότι οι 60 εκπαιδευτικοί από πέρσι και οι 120 από φέτος, θα μετατραπούν σε αορίστου χρόνου, καταργώντας ουσιαστικά τους καταλόγους διορισίμων και διοριστέων.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Καταγγελία στη Βουλή: Mαθητής έπεσε σε λάκκο
Μίλησε, παράλληλα, για κτηριακά ζητήματα και ελλείψεις στις αίθουσες, με αποτέλεσμα να καταργούνται εργαστήρια ή να μετατρέπονται λυόμενα σε τάξεις. Τέλος, στάθηκε στις εξετάσεις ανά τετράμηνο, τονίζοντας ότι «ένας θεσμός για να επεκταθεί θα πρέπει να σημειώνει επιτυχία. Όμως, τα αποτέλεσμα με βάση όλους τους εκπαιδευτικούς εταίρους, δεν είναι ικανοποιητικά». Υπάρχουν κενά και ασάφειες για τα γυμνάσια, τόνισε και πρόσθεσε ότι στα λύκεια οι τρεις εξετάσεις είναι απάνθρωπες.
Ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, ανέφερε ότι υπάρχουν εκκρεμότητες στη στελέχωση τόσο στα πρωινά όσο και στα εσπερινά προγράμματα. Αναφέρθηκε ακόμη σε κτηριακά προβλήματα και σε υπερπληθυσμό μαθητών, υπογραμμίζοντας την ανάγκη κτηρίων.
Ο πρόεδρος των γονέων μέσης, Χαράλαμπος Διονυσίου, χαρακτήρισε ως έγκλημα τις εξετάσεις ανά τετράμηνο και το γεγονός ότι τα παιδιά που θα πάνε τώρα γυμνάσιο με 13% αναλφαβητισμό κ.λπ., θα παρακαθίσουν στις εν λόγω εξετάσεις. Αδιανόητο, ότι βάσει προγράμματος θα δώσουν Φυσική, Χημεία και Βιολογία την ίδια μέρα. Μίλησε ακόμη για έλλειψη συνοδών και διάκριση να υπάρχει μοριοδότηση για να φοιτήσουν μαθητές στην Τεχνική Εκπαίδευση. Τόσο ο κ. Διονυσίου, όσο και ο πρόεδρος των γονέων Δημοτικής, Φρίξος Ζεμπύλας, τόνισαν την απουσία εξαερισμού και κλιματισμού. Ο πρόεδρος των γονέων Προδημοτικής, Ιωάννης Ιωάννου, αναφέρθηκε ανάμεσα σε άλλα σε παιχνίδια έτοιμα να καταρρεύσουν, απουσία σκιάστρων, κακό εξαερισμό, καθώς και για ελλείψεις συνοδών.
Ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γρηγόρης Γρηγορίου, ανέφερε ότι αντί να ασχολούμαστε με τις υλικοτεχνικές υποδομές και ότι τα σχολεία μετατράπηκαν σε εξεταστικά κέντρα, ασχολούμαστε με τρίχες εξαιτίας των οποίων αποβάλλονται μαθητές. «Τι πρότυπο δίνει ο υπουργός στους μαθητές, όταν με ψεύδη καλύπτει τέτοιες συμπεριφορές;», είπε.