Στην αναμονή βρίσκεται ο Οργανισμός Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ) αφού οι υπό ελέλιξη έρευνες στην επιτροπή για το Ασυμβίβαστο, οι οποίες αφορούν τον πρόεδρο αλλά και όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, δυσκολεύουν τη σύγκληση συνεδρίασης και τη λήψη σημαντικών αποφάσεων που αφορούν το Γενικό Σύστημα Υγείας. 

Στην πράξη και ανεξαρτήτως των ερευνών το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΥ μπορεί να συνεδριάσει και να λάβει τις αποφάσεις του χωρίς κανένα πρόβλημα. Ωστόσο, εκφράζονται φόβοι ότι σε περίπτωση που η επιτροπή εντοπίσει στο τέλος ασυμβίβαστο για τον πρόεδρο ή για κάποιο άλλο από τα μέλη του Συμβουλίου, οι αποφάσεις αυτές μπορεί να τεθούν υπό αμφισβήτηση. 

Σε ό,τι αφορά την πορεία των ερευνών, η επιτροπή έχει ολοκληρώσει την έρευνά της για την πιθανότητα ύπαρξης ασυμβίβαστου στην περίπτωση του προέδρου του Οργανισμού, Θωμά Αντωνίου και η διαδικασία βρίσκεται τώρα στο στάδιο της σύνταξης του πορίσματος. 

Όπως ανέφερε στον «Φ» η πρόεδρος της επιτροπής, Ηλιάνα Νικολάου, «την περασμένη Παρασκευή όπως ήταν προγραμματισμένο συνεδριάσαμε και αναλύσαμε όλα τα ενώπιόν μας δεδομένα. Καταλήξαμε και τώρα ετοιμάζεται η τελική μας τοποθέτηση η οποία θα κατατεθεί, όπως προνοείται από τη νομοθεσία στο Υπουργικό Συμβούλιο και θα δημοσιευθεί στη συνέχεια και στην επίσημη Εφημερίδα του Κράτους». 

Η κ. Νικολάου απέφυγε να δώσει τις οποιεσδήποτε ενδείξεις για τα συμπεράσματα της επιτροπής και συνέστησε υπομονή λέγοντας πως «το τελικό αποτέλεσμα θα δημοσιοποιηθεί μεταξύ 15 και 20 Σεπτεμβρίου, οπόταν να περιμένουμε λίγο για να ακολουθηθούν οι σωστές διαδικασίες». Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι «μετά από την έρευνα που κάναμε για τον κ. Αντωνίου, θα αρχίσουμε τώρα τη διερεύνηση για τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΥ, όπως μας έχει ζητηθεί από τον πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Θεσμών». 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Θωμάς Aντωνίου: Οι επιθέσεις στο ΓεΣΥ έρχονται κατά κύματα

Σε ερώτηση για το κατά πόσον η έρευνα αυτή θα αφορά προσωπικά τα μέλη του Συμβουλίου ως άτομα ή την ιδιότητά τους ως εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων, η κ. Νικολάου ανέφερε ότι «όλα βρίσκονται υπό διερεύνηση και σίγουρα από τη στιγμή που είναι εκπρόσωποι δεν μπορούμε να μην δούμε το ποιους εκπροσωπούν». 

Υπενθυμίζεται ότι στο Συμβούλιο του ΟΑΥ συμμετέχουν εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών οργανώσεων ΠΑΣΥΔΥ, ΣΕΚ και ΠΕΟ, εκπρόσωπος της ΟΣΑΚ, εκπρόσωποι των ΟΕΒ και ΚΕΒΕ, εκπρόσωπος της Κυβέρνησης και εκπρόσωποι των υπουργείων Υγείας και Οικονομικών. 

Καταλήγοντας, πάντως, η κ. Νικολάου είπε ότι «αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει κάποια πίεση στο να ολοκληρώσουμε, αφού ο ΟΑΥ έχει διάφορα θέματα να προωθήσει και για αυτό εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο και ο χρόνος που μας ανατέθηκε αυτή η εργασία, δηλαδή ο Αύγουστος, δεν ήταν και ο καταλληλότερος αν λάβουμε υπόψη και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε από τη στιγμή που τα μέλη μας έχουν κι άλλες αρμοδιότητες. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις». 

Από πλευράς ΟΑΥ, κατά τη διάρκεια του Αυγούστου δεν συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο, λόγω και των θερινών διακοπών. Αυτή τη στιγμή υπάρχει, όπως πληροφορούμαστε, έντονος προβληματισμός για το κατά πόσο θα συνέλθει το Συμβούλιο ή όχι πριν τη δημοσιοποίηση των αποφάσεων της Επιτροπής. Μέχρι χθες πάντως δεν είχε οριστεί νέα συνεδρίαση, αν και δεν αποκλείεται αυτό να γίνει τις επόμενες ημέρες αφού σε εκκρεμότητα βρίσκονται σημαντικά θέματα που αφορούν τη λειτουργία του ΓεΣΥ.