Πυρά για τις στάσεις λεωφορείων, εν αναμονή του έργου αναβάθμισης που εξαγγέλθηκε το 2018, αντάλλαξαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο δήμαρχος Έγκωμης, Ζαχαρίας Κυριάκου και ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος. Αγανακτισμένος για την κατάσταση, ο κ. Κυριάκου μίλησε για σκανδαλώδη καθυστέρηση που θα φτάσει τη δεκαετία, με τον κ. Καρούσο να απαντά ότι είναι αρμοδιότητα των δήμων.      

Συγκεκριμένα, ο κ. Κυριάκου ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook: «Όλοι οι δήμοι της Κύπρου περιμένουμε εδώ και πέντε χρόνια τις ομοιόμορφες στάσεις λεωφορείων που μας έταξε το υπουργείο Μεταφορών. Άλλαξαν τρεις υπουργοί από τότε και ακόμη οι διαδικασίες έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους. Γιάννη Καρούσο, πολύ μεγάλη η δυστοκία. Σπρώξε τα πράγματα. Δεν μπορούν οι πολίτες να περιμένουν άλλα τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί η τοποθέτηση σε όλη την Κύπρο. Είναι πολλά τα χρόνια αναμονής…». 

Ο κ. Καρούσος του απάντησε: «Έχει προχωρήσει η προσφορά και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση. Μέχρι να ξεκινήσει η εγκατάσταση φίλε δήμαρχε, επενδύστε και βελτιώστε κάποιες στάσεις αφού είναι αρμοδιότητα σας και υπάρχει και χρηματοδότηση από το υπουργείο. Ήδη το κάνουν αρκετοί». Με τον κ. Κυριάκου να σχολιάζει: «Το θέμα είναι ότι σας παίρνει πάνω από μια δεκαετία να ολοκληρώσετε ένα απολύτως αναγκαίο πρόγραμμα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Δέκα χρόνια χτίζαμε μια πόλη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Door To Door: Λεωφορεία έξω από τα σπίτια μαθητών (εικόνες)

Την αγανάκτηση του εξέφρασε και στον «Φ» ο δήμαρχος Έγκωμης, σημειώνοντας ότι ακόμη είναι στο στάδιο προσφορών. «Επισημαίνουμε, συνεχώς, ότι καταγράφεται τρομερή καθυστέρηση. Πριν από πέντε χρόνια, μας κάλεσαν και μας είπαν να μην κάνουμε στάσεις λεωφορείων διότι θα τοποθετούσε το υπουργείο ομοιόμορφες. Εμείς αδρανοποιηθήκαμε με τη σκέψη ότι σε ένα με δύο χρόνια θα είχαν τοποθετηθεί. Τώρα είμαστε στα πέντε χρόνια και θέλουμε άλλα πέντε. Πού να φανταζόμασταν ότι θα περνούσαν 10 χρόνια;», διερωτήθηκε. 

«Μας λένε και το άλλο το πρωτοφανές. Αν θέλουμε, λέει, υπάρχει κονδύλι στο υπουργείο, για χρηματοδότηση προσωρινών στάσεων. Αυτά είναι μασκαραλίκια. Για εμάς είναι ένα σκάνδαλο», είπε και πρόσθεσε ότι δεν είναι λύση αυτό που προτείνεται, καθώς απαιτεί χρόνο και χρήματα, με τον εκάστοτε δήμο να καταλήγει με διαφορετικές στάσεις. Σημείωσε δε, ότι είναι πολλά τα παράπονα που λαμβάνουν από τους δημότες σχετικά με την ταλαιπωρία στιν οποία υπόκεινται.

Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε στον «Φ» ότι οι στάσεις λεωφορείων και τα στέγαστρα είναι αρμοδιότητα των δήμων και όχι της κεντρικής Κυβέρνησης. «Εμείς αναλάβαμε να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα, δηλαδή να βγάλουμε την προσφορά και να παραδώσουμε στους δήμους», είπε και διευκρίνισε ότι η εξαγγελία έγινε το 2018 καθώς πολλοί δήμοι δεν το αναλάμβαναν ως όφειλαν. «Δεν αποδέχομαι να έρχονται τα πυρά στο υπουργείο Μεταφορών», είπε.

Σε αυτό το σημείο, ανέφερε ο κ. Καρούσος, κατατίθενται προσφορές για το έργο και αναμένεται να υπογραφτεί συμφωνία προς το τέλος του χρόνου. Ωστόσο, θα χρειαστούν τέσσερα ακόμη χρόνια για την εγκατάσταση. Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι δεν πρόκειται για διασπάθιση χρήματος, καθώς οι στάσεις που θα βάλλουν οι δήμοι θα μετακινηθούν σε μικρότερες οδούς, με το υπουργείο να επιχορηγεί €2.500 ανά στέγαστρο και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες.