Την ένταξη ιδιωτικών Τμημάτων Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών στο Γενικό Σύστημα Υγείας προωθεί ο Οργανισμός Ασφάλισης Υγείας, ο οποίος μετά από μήνες καθυστερήσεων εξαιτίας της εκκρεμότητας που υπήρχε με την παρουσία εκτός ΓεΣΥ γιατρών σε νοσηλευτήρια του Συστήματος και τη σχετική οδηγία/απαγόρευση του υπουργού Υγείας Μιχάλη Χατζηπαντέλα, μπαίνει από τη Δευτέρα στη μάχη της διαβούλευσης. 

Όπως ανέφερε στον «Φ» ο διευθυντής του ΟΑΥ, Ανδρέας Παπακωνσταντίνου, «είμαστε αυτή τη στιγμή έτοιμοι και έχει προγραμματιστεί η πρώτη συνάντηση για διαβούλευση με το Απολλώνειο νοσοκομείο στη Λευκωσία, το οποίο έχει εκφράσει ενδιαφέρον για να εντάξει το ΤΑΕΠ που διαθέτει στο ΓεΣΥ». Ανάλογες συναντήσεις, είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου, θα προγραμματιστούν και θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα και με άλλα ιδιωτικά νοσηλευτήρια, ενώ όπως αποκάλυψε «μέχρι το τέλος του χρόνου θα ενταχθούν στο ΓεΣΥ κι άλλες υπηρεσίες όπως οι υπηρεσίες αποκατάστασης και ανακουφιστικής φροντίδας». 

Για το θέμα των ΤΑΕΠ, ο διευθυντής του ΟΑΥ διευκρίνισε ότι «δεν πρέπει να περιμένουμε ή να επιδιώκουμε να μπουν πολλά ΤΑΕΠ στο ΓεΣΥ. Χρειαζόμαστε δύο ΤΑΕΠ ανά επαρχία, δηλαδή ένα κρατικό και ένα ιδιωτικό». Υπενθυμίζεται ότι η προσπάθεια θα καταβληθεί για Λευκωσία, Λάρνακα και Πάφο, αφού στη Λεμεσό λειτουργεί ήδη εντός του ΓεΣΥ ένα ιδιωτικό ΤΑΕΠ. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Την ένταξη των τμημάτων Πρώτων Βοηθειών στο ΓεΣΥ σχολίασε χθες με δηλώσεις του και ο πρόεδρος του ΠΑΣΙΝ Μάριος Καραϊσκάκης, αναφέροντας μάλιστα ότι «μέχρι σήμερα ο ΟΑΥ δεν είχε καμία ουσιαστική συζήτηση μαζί μας για το θέμα». Επισήμανε, ωστόσο, ότι «ο ΟΑΥ είχε μεμονωμένες επαφές με κάποια νοσηλευτήρια» προσθέτοντας πως ο ΠΑΣΙΝ προγραμματίζει συνάντηση με πέντε νοσηλευτήρια τα οποία ενδιαφέρονται για να εντάξουν τα τμήματά τους στο ΓεΣΥ. Ο Σύνδεσμος των ιδιωτικών νοσηλευτηρίων, είπε ο κ. Καραϊσκάκης, είναι έτοιμος να συζητήσει. Διευκρίνισε, ωστόσο, «για να ενταχθούν τα ιδιωτικά ΤΑΕΠ πρέπει να οριστούν οι προϋποθέσεις, πρέπει να γίνει σοβαρή συζήτηση, να οριστούν οι δικλίδες ασφαλείας κ.λπ.».

Απαντώντας στο σχόλιο του προέδρου του ΠΑΣΙΝ ο Ανδρέας Παπακωνσταντίνου ανέφερε ότι «μεταξύ άλλων υπάρχουν και νοσηλευτήρια τα οποία δεν είναι μέλη του ΠΑΣΙΝ, όπως για παράδειγμα το νοσοκομείο Mediterranean στη Λεμεσό και το Απολλώνειο νοσοκομείο στη Λευκωσία, άρα εμείς δεν μπορούμε να συζητάμε με τον σύνδεσμο για αυτά τα νοσοκομεία». 

Σε δηλώσεις στον «Φ» για την ένταξη των ΤΑΕΠ στο ΓεΣΥ και τις επικρίσεις που δέχεται το τελευταίο διάστημα ο ΟΑΥ, προέβη ο υπουργός Υγείας, Μιχάλης Χατζηπαντέλα, λέγοντας ότι «πρέπει να δώσουμε χρόνο στον Οργανισμό για να εντάξει τα ΤΑΕΠ στο ΓεΣΥ με τον σωστό τρόπο. Να δοθεί χρόνος, όπως δόθηκε και για την πρόσφατη ένταξη νέων νοσηλευτηρίων, να γίνει σωστή διαβούλευση και σωστές συμφωνίες». 

Στο μεταξύ ο πρόεδρος του ΠΑΣΙΝ, στις δηλώσεις του είχε συνδέσει την ένταξη των ΤΑΕΠ στο ΓεΣΥ με τις υπηρεσίες ασθενοφόρων. «Τα δύο αυτά θέματα είναι απόλυτα συνυφασμένα», είπε και πρόσθεσε ότι «το 2020 είχε γίνει μια συζήτηση στη Βουλή, η Βουλή είδε ότι υπήρχαν διαφωνίες και κάλεσε τους εμπλεκόμενους να διαβουλευθούν μεταξύ τους και να επανέλθουν και έκτοτε δεν έγινε κάτι». Την περασμένη εβδομάδα, «το υπουργείο απέστειλε ένα νέο νομοσχέδιο με το οποίο όμως εμείς διαφωνούνε». 

Αναφέρεται ότι διαφωνίες για το περιεχόμενο του συγκεκριμένου νομοσχεδίου εκφράζονται ήδη και από άλλους εμπλεκόμενους φορείς.