Ένας από τους Αμερικανούς επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου MV Hondius που επαναπατρίζονται εσπευσμένα στις ΗΠΑ βρέθηκε διαπιστώθηκε ότι είναι θετικός στον χανταϊό αφού υποβλήθηκε σε μοριακή εξέταση (PCR, αλυσιδωτής αντίδρασης της πολυμεράσης), ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υγείας.
Από τους 17 υπηκόους της χώρας οι οποίοι επαναπατρίζονται αεροπορικώς με ευθύνη του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, «ένας επιβάτης παρουσιάζει αυτή τη στιγμή ήπια συμπτώματα κι ένας άλλος διαπιστώθηκε πως είναι ελαφρά θετικός στον ιό των Άνδεων έπειτα από τεστ PCR», ανέφερε το υπουργείο μέσω X.
Θετική και Γαλλίδα επιβάτης
Σε κατάσταση αυξημένης επιφυλακής βρίσκονται οι γαλλικές αρχές μετά τον εντοπισμό θετικού κρούσματος χανταϊού σε Γαλλίδα επιβάτη που επαναπατρίστηκε από το κρουαζιερόπλοιο MV Hondius.
Σύμφωνα με τη γαλλική κυβέρνηση, ο υπουργός Άμυνας Σεμπαστιάν Λεκορνί θα πραγματοποιήσει νέα συνεδρίαση σήμερα Δευτέρα το απόγευμα στο πρωθυπουργικό μέγαρο, «για να παρακολουθεί στενά την εξελισσόμενη κατάσταση» σχετικά με τον ιό.
Η κυβερνητική εκπρόσωπος Μοντ Μπρεγκόν ανακοίνωσε το πρωί ότι μία Γαλλίδα βρέθηκε θετική στον ιό, ενώ έχουν ήδη εντοπιστεί 22 ύποπτα κρούσματα επαφής. Όπως ανέφερε, τα πρόσωπα αυτά θα παραμείνουν σε απομόνωση για 42 ημέρες.
Παράλληλα, προσπάθησε να καθησυχάσει το κοινό, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για «έναν ιό που γνωρίζουμε» και καλώντας τους πολίτες «να μην δημιουργούν πανικό».

«Δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε τέτοιου είδους συζητήσεις όπως κάναμε κατά τη διάρκεια της επιδημίας Covid-19», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η υπουργός Υγείας Στεφανί Ριστ αποκάλυψε ότι η γυναίκα ήταν μεταξύ των πέντε Γάλλων επιβατών που επαναπατρίστηκαν και τέθηκαν σε απομόνωση στο νοσοκομείο Bichat στο Παρίσι.
Σύμφωνα με την ίδια, η κατάσταση της υγείας της γυναίκας «δυστυχώς επιδεινώθηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας» και στη συνέχεια τα τεστ επιβεβαίωσαν ότι είναι θετική στον χανταϊό.
Η υπουργός διευκρίνισε ότι οι πέντε επιβάτες «νοσηλεύονται σε δωμάτια με συστήματα ροής αέρα σχεδιασμένα για την πρόληψη της μόλυνσης» και ότι παραμένουν πλήρως απομονωμένοι στο νοσοκομείο για τουλάχιστον 15 ημέρες.
Οι γαλλικές αρχές προχώρησαν επίσης στην απομόνωση οκτώ επιβατών από την πτήση της 25ης Απριλίου μεταξύ Αγίας Ελένης και Γιοχάνεσμπουργκ. Επιπλέον, εντοπίστηκαν ακόμη 14 επιβάτες από την πτήση Γιοχάνεσμπουργκ – Άμστερνταμ.
«Ζητάμε από αυτούς τους 14 επιβάτες να επικοινωνήσουν μαζί μας επειδή πρέπει να μπορέσουμε να ενισχύσουμε την απομόνωσή τους», δήλωσε η Στεφανί Ριστ.
Οι γαλλικές αρχές συνεχίζουν τις ιχνηλατήσεις και την παρακολούθηση των επαφών, ενώ η υπόθεση προκαλεί ανησυχία στην Ευρώπη μετά την εμφάνιση των πρώτων επιβεβαιωμένων περιστατικών που συνδέονται με το κρουαζιερόπλοιο.