Το ποτήρι ξεχείλισε διαμηνύει μέσω του «Φ» ο πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Πάχνας, Αντρέας Σάββα, πνέοντας μένεα σε βάρος του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ) για την κατάσταση που επικρατεί στο Πολυδύναμο Περιφερειακό Κέντρο Υγείας Πάχνας.

Ασθενείς από 15 κοινότητες της επαρχίας Λεμεσού δεν μπορούν να αγοράσουν τα φάρμακά τους από το φαρμακείο του Κέντρου Υγείας, λόγω του ότι δεν υπάρχουν προς διάθεση ένσημα. Το πρόβλημα προέκυψε εδώ και ενάμιση μήνα αναφέρει ο πρόεδρος της κοινότητας και παρά τις όποιες προσπάθειες να το επιλύσει, όπως υποστηρίζει, δεν υπήρξε καμία απολύτως ανταπόκριση.

Όπως καταγγέλλει ο κ. Σάββα, ένας ασθενής για να εξυπηρετηθεί και να εκτελεστεί μια ιατρική συνταγή του, πρέπει να αγοράσει ένσημα από το ιατρικό κέντρο Λινόπετρας ή από το Παλιό Νοσοκομείο Λεμεσού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Επικοινώνησα με τον διευθυντή του ΟΚΥπΥ, με την ιδιαιτέρα του και με ενημέρωσε πως είναι απασχολημένος. Στο τέλος της ημέρας και αφού διαμαρτυρήθηκα, ο διευθυντής επικοινώνησε μαζί μου και μου ανέφερε ότι δεν ήταν γνώστης του προβλήματος. Μου εισηγήθηκε να στείλω επιστολή για να λυθεί. Έστειλα την επιστολή, αλλά εδώ και 8 ημέρες δεν έγινε τίποτα», εξηγεί ο κοινοτάρχης.

Ανέφερε πως 2.000 ασθενείς είναι εγγεγραμμένοι σε δύο ιατρούς που στελεχώνουν το Περιφερειακό Κέντρο Υγείας Πάχνας, οι οποίοι ωστόσο δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν. Όπως είπε, δεν μπορεί να εκτελεστεί καμία ιατρική συνταγή καθώς δεν υπάρχουν στο κέντρο, ένσημα προς πώληση για να μπορούν να προμηθευτούν οι ασθενείς.

Ερωτηθείς για το λόγο που υπάρχει το πρόβλημα, ο κ. Σάββα ανέφερε πως δεν γνωρίζει, τονίζοντας πως είναι κάτι που θα πρέπει να απαντήσουν οι υπεύθυνοι του ΟΑΥ και του ΟΚΥπΥ . «Την περασμένη Πέμπτη απέστειλα εκ νέου μήνυμα στο υπεύθυνο του ΟΚΥπΥ και μου απάντησε ότι θα επικοινωνήσει αργότερα μαζί μου. Ακόμη περιμένω τηλεφώνημα», είπε.

Οι ασθενείς, όπως καταγγέλλει ο κοινοτάρχης, φωνάζουν και διαμαρτύρονται. Μάλιστα σε επικοινωνία που είχε η φαρμακοποιός του ιατρικού κέντρου, του ανέφερε πως οι ασθενείς της φωνάζουν γιατί δεν μπορούσε να δώσει φάρμακα χωρίς ένσημα, με αποτέλεσμα να έρχονται σε λεκτικές αντιπαραθέσεις.

«Διερωτώμαι, οι 15 κοινότητες της επαρχίας Λεμεσού, είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας;», είπε ο κ. Σάββα, τονίζοντας πως το ιατρικό κέντρο εξυπηρετεί ασθενείς κυρίως ηλικιωμένους αλλά και πολίτες από τη Λεμεσό. Σημείωσε ακόμη πως πέραν από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα ένσημα, παρατηρούνται και αρκετές ελλείψεις φαρμάκων.

Ο πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Πάχνας μεταξύ άλλων ανέφερε ότι από το 2012 μέχρι σήμερα, οι δειγματοληψίες αναλύσεων που προβαίνουν οι ασθενείς, μεταφέρονται από εργάτη της κοινότητας. Υποστήριξε ότι μεταφέρονται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, σε παγωνιέρα και ψυγείο ενώ προέβη και ο ίδιος πολλές φορές στη μεταφορά αναλύσεων. «Είναι παράνομα που μεταφέρει ο εργάτης τις αναλύσεις. Το κάνουμε για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο, όμως ποιος θα με καλύψει εάν αύριο ένας εργάτης εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο κατά τη μεταφορά των αναλύσεων», συμπλήρωσε.

Καταληκτικά ο κοινοτάρχης Πάχνας πρόσθεσε πως ο υπουργός Υγείας και η γενική διευθύντρια του υπουργείου είναι γνώστες των προβλημάτων που υπάρχουν και ταλανίζουν το Κέντρο Υγείας Πάχνας, «Μας επισκέφθηκαν πέρσι και σε συνεδρίαση που έγινε στο ιατρικό κέντρο, μάς υποσχέθηκαν ότι θα τα επιλύσουν. Ακόμη περιμένουμε να διοριστεί ένας γραφέας ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για τα ένσημα και όλα τα συναφή», είπε.