Τα καθήκοντά τους ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς στη Δημοτική Εκπαίδευση αναλαμβάνουν σήμερα 4.583 εκπαιδευτικοί Δημοτικών σχολείων, 871 νηπιαγωγοί και 1.069 εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης.
Όσον αφορά τους μαθητές της σχολικής χρονιάς 2022 – 2023, αυτοί ανέρχονται στους 50.038 στα δημόσια Δημοτικά σχολεία, στα 12.803 παιδιά στα δημόσια Νηπιαγωγεία και στα 537 στα Ειδικά σχολεία. Οι μαθητές θα βρίσκονται στα σχολεία τους τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου.
Αναφορικά με την ετοιμότητα των σχολικών μονάδων ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, ο διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Μάριος Στυλιανίδης, ανέφερε πρόσφατα ότι οι απαραίτητες προετοιμασίες είχαν δρομολογηθεί τους τελευταίους μήνες κι έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί.
Κατά τη φετινή σχολική χρονιά σε εξέλιξη θα βρίσκονται διάφορα έργα μικρής κλίμακας σε σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης, καθώς και έργα μεγάλης κλίμακας όπως είναι η κατεδάφιση-ανέγερση του Δημοτικού σχολείου Γερίου Β’ που ανέρχεται στα €4,3 εκατ. και η κατεδάφιση-ανέγερση του Δημοτικού σχολείου Ύψωνα Β’ που ανέρχεται στα €4,2 εκατ.
Επιπρόσθετα, ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε στους στόχους που έχουν τεθεί από πλευράς Διεύθυνσης Δημοτικής Εκπαίδευσης σημειώνοντας ότι η χρονιά που αρχίζει χαρακτηρίζεται από μια σειρά αναπτυξιακών πολιτικών και δράσεων, οι οποίες εστιάζονται στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η σχολική χρονιά 2022-23 είναι εδώ – Νέοι στόχοι
Συγκεκριμένα, ο αρμόδιος διευθυντής αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην επέκταση του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος ΔΡΑΣΕ+ από 92 σε 109 Δημοτικά σχολεία και από 52 σε 65 Νηπιαγωγεία, με έμφαση στις δράσεις κοινωνικής ενσωμάτωσης και μείωσης της σχολικής αποτυχίας. Είπε ότι με σωστή ανακατανομή των πόρων, ο χρόνος που διατίθεται στις σχολικές μονάδες για ενισχυτική διδασκαλία των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία ενισχύεται για τα σχολεία ενταγμένα στο εν λόγω πρόγραμμα και στα υπόλοιπα σχολεία.
Ανέφερε, επίσης, ότι το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας σε σχολεία που παρουσιάζουν διαχρονικά αυξημένα ποσοστά παιδιών με ρίσκο αλφαβητισμού συνεχίζεται και επεκτείνεται, μετά την επιτυχή εφαρμογή του σε 38 σχολεία την περσινή χρονιά, με τον συνολικό αριθμό των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα να ανέρχεται στις 50.
Σε δηλώσεις της στον «Φ», η πρόεδρος της ΠΟΕΔ, Μύρια Βασιλείου, αφού ευχήθηκε σε παιδιά κι εκπαιδευτικούς να έχουν μία παραγωγική σχολική χρονιά, ανέφερε ότι «ελπίζουμε όλοι μας, φέτος η χρονιά να κυλήσει χωρίς τα προβλήματα που μας ταλαιπώρησαν τις προηγούμενες σχολικές χρονιές». Επίσης, η κ. Βασιλείου διαβεβαίωσε ότι οι εκπαιδευτικοί για ακόμα μια χρονιά θα είναι δίπλα στα παιδιά ενισχύοντάς τα όχι μόνο στο εκπαιδευτικό κομμάτι αλλά και στο ψυχοσυναισθηματικό. «Η ΠΟΕΔ θα συνεχίσει να στηρίζει το Δημόσιο Σχολείο και τη Δημόσια Εκπαίδευση. Θα είναι δίπλα στους εκπαιδευτικούς της Δημοτικής, της Προδημοτικής και της Ειδικής Εκπαίδευσης προσπαθώντας να επιλύσει ζητήματα της καθημερινότητας και ταυτόχρονα να προωθεί προτάσεις για αλλαγές, με στόχο τη βελτίωση της Εκπαίδευσης και του εργασιακού περιβάλλοντος», ανέφερε η κ. Βασιλείου.