Στα συρτάρια της Κυβέρνησης μπήκε το νομοσχέδιο για τον Συνήγορο του Ασθενή, αφού παρά τις έντονες διαμαρτυρίες των οργανωμένων ασθενών στις αρχές του καλοκαιριού και τις διαβεβαιώσεις από πλευράς Προεδρικού, ότι στο θέμα θα παρέμβει ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, μέχρι χθες δεν υπήρξε καμία απολύτως εξέλιξη.

Το γεγονός, όπως ήταν αναμενόμενο, προκαλεί για άλλη μια φορά τη δυσφορία της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ασθενών Κύπρου, η οποία εκφράζει μάλιστα έντονη ανησυχία ότι το οργανωμένο κίνημα των ασθενών θα βρεθεί και πάλι προ εκπλήξεως και θα δει να κατατίθεται στη Βουλή ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν θα είναι καθόλου συμβατό με τα όσα είχαν συμφωνηθεί με τον ίδιο το Νίκο Αναστασιάδη την περασμένη Άνοιξη. 

Μιλώντας στον «Φ» ο πρόεδρος της ΟΣΑΚ, Μάριος Κουλούμας, υπενθύμισε ότι «οι διαμαρτυρίες μας ήταν έντονες διότι είχαμε διαπιστώσει πως το υπουργείο Υγείας είχε προχωρήσει σε ξεδόντιασμα του νομοσχεδίου που είχε ετοιμαστεί καθ’ υπόδειξη του Προέδρου της Δημοκρατίας και ο θεσμός του Συνήγορου του Ασθενή υποβαθμιζόταν σε σημείο που θα αφορούσε μόνο τους εκτός ΓεΣΥ παρόχους υπηρεσιών υγείας και νοσηλευτήρια. Μετά τις αντιδράσεις μας, θυμάστε ότι είχαμε μια συνάντηση με τον υφυπουργό παρά τω Προέδρω, ο οποίος μας έδωσε κάποιες διαβεβαιώσεις και εμείς είχαμε δεσμευτεί όταν θα αποστέλλαμε τις θέσεις μας προκειμένου να ενημερωθεί ο Πρόεδρος και να μας καλέσει σε συνάντηση. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ. Βρισκόμαστε ακόμα στην αναμονή για να συναντηθούμε με τον Πρόεδρο. Οι διαβεβαιώσεις ήταν ότι το νομοσχέδιο θα πήγαινε στη Βουλή πριν τις θερινές διακοπές. Οι διακοπές τελείωσαν, η Βουλή επαναλειτούργησε και τα πάντα παραμένουν στάσιμα». 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σε ισχύ η απογευματινή εργασία στα δημόσια νοσηλευτήρια

Ως οργανωμένοι ασθενείς, είπε συνεχίζοντας ο κ. Κουλούμας «δεν ξέρουμε τι να υποθέσουμε αυτή τη στιγμή. Έχουμε προσκληθεί βεβαίως από τον υπουργό Υγείας σε συνάντηση στις αρχές του επόμενου μήνα και εμείς οι ίδιοι έχουμε περιλάβει στην ατζέντα της συνάντησης αυτής και τον Συνήγορο του Ασθενή, αλλά αναμέναμε ότι η παρέμβαση του Πρόεδρου της Δημοκρατίας στο συγκεκριμένο θέμα θα είχε ήδη γίνει». 

«Εμείς δεν έχουμε ενημερωθεί για κάποια εξέλιξη. Δεν μας έχουν ενημερώσει για το αν υπήρξε κάποια αλλαγή, για το αν έχουν προωθηθεί οι αλλαγές που είχαμε συμφωνήσει με τον υφυπουργό παρά τω Προέδρω, τις οποίες εμείς έχουμε καταγράψει και έχουμε αποστείλει από τον Ιούλιο στο Προεδρικό. Δεν έχουμε καμία πληροφόρηση αυτή τη στιγμή, ο χρόνος περνά, θα μπούμε στον προεκλογικό και πολύ φοβόμαστε ότι θα αλλάξει η Κυβέρνηση και θα τρέχουμε από την αρχή να πείσουμε για την ανάγκη λειτουργίας του θεσμού του Συνήγορου του Ασθενή», είπε ο πρόεδρος της ΟΣΑΚ. 

Δυστυχώς, είπε, «από τη στιγμή που δεν βλέπουμε κάποια εξέλιξη, δεν μπορούμε να είμαστε ούτε και αισιόδοξοι. Στην τελευταία μας επικοινωνία με το Προεδρικό, μας ενημέρωσαν ότι ‘’ο Πρόεδρος το έχει στα υπόψη του’’. Η καθυστέρηση αυτή σαφώς και δεν μας ικανοποιεί καθόλου, ούτε μας καθησυχάζει διότι φυσικά δεν πιστεύουμε ότι το ξεδόντιασμα του νομοσχεδίου από κάποιους στο υπουργείο Υγείας ήταν τυχαίο και έγινε χωρίς σκοπιμότητες. Άρα, καλούμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να σταθεί πιστός στις διαβεβαιώσεις του και να προχωρήσει άμεσα στη διευθέτηση μιας συνάντησης για να δούμε το νομοσχέδιο και να μπορέσει αυτό να προωθηθεί στη Βουλή το συντομότερο δυνατό. Έχει ήδη χαθεί πολύτιμος χρόνος και σίγουρα η υπόσχεση ότι θα πήγαινε στη Βουλή πριν τις θερινές διακοπές, την οποία είχαμε εξαγγείλει από κοινού, δεν έχει εκπληρωθεί». 

Ικανοποίηση από την ΟΣΑΚ, αλλά…

Η ΟΣΑΚ εξέφρασε χθες και δημόσια την ικανοποίησή της για την έναρξη της λειτουργίας των απογευματινών εξωτερικών ιατρείων στα κρατικά νοσηλευτήρια. Ωστόσο, όπως ανέφερε στον «Φ» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, «εμείς ως οργανωμένο κίνημα των ασθενών, εκείνο που θέλουμε είναι η πλήρης λειτουργία των δομών του δημοσίου και τις απογευματινές ώρες και όχι στη βάση προγράμματος και με εθελοντική εργασία όπως έχει εφαρμοστεί σήμερα». Σίγουρα, όμως, είπε «πρόκειται για ένα πολύ καλό βήμα, είναι μια πολύ θετική εξέλιξη και δεν μηδενίζουμε τίποτα. Θεωρούμε απλώς ότι με την πλήρη λειτουργία των δομών του δημοσίου τα απογεύματα, θα επωφεληθούν και οι πολίτες αλλά και ο ίδιος ο ΟΚΥπΥ».